معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه افشار:
شناخت علایق و نیازهای خود، اولین قدم برای طراحی یک برنامه فراغت رضایتبخش است
افشار (پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه افشار با اشاره به اهمیت برنامهریزی در ایام تابستان گفت: شناخت علاقهمندیها و نیازهایفردی، زمینهساز طراحی برنامهای مفید برای اوقات فراغت دانشآموزان و رشد مهارتهای تصمیمگیری و حل مسئله است.

مرتضی حیدرزاده در گفتوگو با خبرنگار پانا با اشاره بر برنامهریزیهای لازم در راستای فعالیتها و کلاسهای اوقات فراغت در فصل تابستان عنوان کرد: «فضای خالی جامعه به جز توجه رسانه های فرهنگی و ضربه زدن آنان، پیامد دیگری در پی نخواهد داشت؛ پس تلاش مسئولان به تصویر کشیدن استعداد دانشآموزان در فضای زندگیست و شناخت علایق و نیاز های خود، اولین قدم برای طراحی یک برنامه فراغت رضایتبخش و آشنایی بیشتر دانشآموزان با تصمیم گیری و حل مسائل است.»
معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه افشار با بیان اینکه مخاطبان اصلی این طرح دانشآموزان هستند، گفت: «در جهت سطح آمادهسازی ذهنیت دانشآموزان و راهکار های ورود به این سطح ۲۲ پایگاه برای منطقه افشار تعریف گردیده تا مخاطبان از آن بهرهمند شوند.»
وی در ادامه سخنانش به چند نمونه از پایگاه های فکری و عملکردی این منطقه پرداخته و افزود: «دانشآموزان به صورت حضوری قابلیت دسترسی به مرکز دارالقرآن پیامبر اکرم(ص) و کانون های پرورش فکری و فرهنگی دارند و همچنین به ظرفیت سالن های ورزشی منطقه اشاره کرده که حدود ۵۰۰ نفر یا حتی بیشتر را در خود جذب میکنند و در اجرای فعالیت های تابستانی دخیل هستند.»
این مسئول تصریح کرد: «نوآوری ها در راستای حوزه پرورشی در سال قبل با عنوان "مزرعه تابستانی من" بود که به اجرا در آمد و شاهد کسب رتبه اول در استان و کشور بودیم و همین امر سبب استقبال بیش از پیش را شامل گردید و همچنین امسال هم با پیگیری این سطح شاهد فعالیت های مختلف در زمینه های موسیقی، خوشنویسی، ادبیات و فعالیت های ورزشی هستیم.»
حیدرزاده ادامه داد: «هماهنگی های لازم در راستای افتتاح کلاس های اوقات فراغت تابستان صورت گرفته و تا چند روز آینده شاهد استقبال علاقهمندان خواهیم بود و همچنین از ظرفیت همکاران هنرمند و فعال در این زمینه استفاده خواهیم کرد.»
وی خاطرنشان کرد: «با همکاری نهاد های قضایی و کمیته امداد و بهزیستی و نیروی انتظامی منطقه در راستای امنیت و آسیب های اجتماعی و در بحث آگاهسازی و خودآگاهی و مثبتاندیشی دانشآموزان و والدین در امر اوقات فراغت همکاری های لازم به اجرا در آمده است.»
معاون پرورشی همچنین در انتهای سخنان خود ضمن عرض تشکر تاکید کرد: «خانوادهها و نهاد های همکار نقش چشمگیر و موثری در موفقیت و اجرای طرح های اوقات فراغت و پیشرفت دانشآموزان داشتهاند.»
ارسال دیدگاه