مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۵:

روابط عمومی نباید دیدگاه تدافعی بلکه باید مطالبه‌‌گر باشد

تهران (پانا) - مسئول روابط عمومی منطقه ۱۵ به اهمیت و وظایف دقیق روابط عمومی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت روابط عمومی نباید دیدگاه تدافعی داشته باشد بلکه باید به صورت مطالبه‌‌گر و بی‌طرف عمل کند.

کد مطلب: ۱۵۷۰۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی نباید دیدگاه تدافعی بلکه باید مطالبه‌‌گر باشد

علیرضا کدخدازاده مسئول  روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه ۱۵ در گفت‌و‌گو با پانا در اولین روز از هفته روابط عمومی با اشاره به اهمیت این بخش در آموزش و پروش، اظهار کرد: «روابط عمومی یکی از شغل های حساس و مهم در آموزش و پرورش مناطق است. علت این حساسیت این است که روابط عمومی پیشانی و نمایشگر کارها و اقدامات انجام شده یا در حال انجام مجموعه است، که تمامی اخبار و اطلاعات به دقت به افراد ذینفع و همکاران و افرادی که به این مجموعه مربوط هستند، نشر و پخش می‌شود.»

 وی با اشاره به دیگر وظایف روابط عمومی، خاطر نشان کرد: «روابط عمومی نباید دیدگاه تدافعی داشته باشد بلکه باید به صورت مطالبه‌گرانه حقی را که از ذینفع‌ها به ناحق و غیر‌قانونی تصاحب شده است، به آنها برگرداند.»

وی در پی کارکرد مناسب روابط عمومی، گفت: «روابط عمومی مناطق زمانی می‌توانند یک کارکرد مناسب و کافی و درست را داشته باشند، که داری شبکه و رابط‌هایی باشند، تا از کوچک‌ترین و جزئی‌ترین اخبار و اتفاقات در پیرامون خود، در کمترین زمان ممکن باخبر و مطلع شوند.»

وی افزود: «اما نکته مهم‌تر از آن تسلط رابطین بر روی تمامی آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و مواردی است که گاهاً آنها، با آن موضوعات مورد سوال قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، از یک کارشناس روابط عمومی ممکن است، در بخش‌هایی مثل امتحانات، ثبت‌نام‌ها و یا تا‌سیس یک آموزشگاه سوال پرسیده شود.»

کدخدازاده در پایان با تاکید بر اهمیت این بخش در آموزش و پرورش، رابطین مناطق را به کسب اطلاعات در حوزه بافت‌های اجتماعی_فرهنگی منطقه و آشنایی با بخش‌ها، کارشناسی‌ها و معاونت‌های منطقه و یا حتی استان، سوق داد؛ چرا که کسب این اطلاعات، به قدرت و توانایی روابط عمومی منطقه کمک خواهد کرد.

خبرنگار : آیسا میرزایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار