مربی پرورشی و مسئول اجرای طرح شمیم در شهرستان قدس:

طرح شمیم پلی میان نوجوانان و محیط‌های تربیتی و عبادی است

قدس (پانا) – کارشناسان، طرح «شمیم» را زمینه‌ساز کار عملی دانش‌آموزان در تعامل با محیط‌هایی چون مدرسه، مسجد و مصلی دانستند؛ طرحی که با محوریت درس دینی به دنبال پیوند مفاهیم آموزشی با فعالیت‌های میدانی است.

کد مطلب: ۱۵۶۹۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حجم فایل ویدیویی : ۲۴.۶۹M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۱:۴۵ دانلود فایل

محسن آقایاری، مربی پرورشی و مسئول اجرای طرح شمیم در شهرستان قدس، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، با اشاره به اهداف این طرح، آن را بستری برای تقویت ارتباط دانش‌آموزان با محیط‌های تربیتی و عبادی دانست.

آقایاری در تشریح معنای واژه «شمیم» گفت: «طرح شمیم، برگرفته از شش میم کلیدی شامل منزل، مدرسه، مصلی، مسجد، محله و مدینهٔ فاضله است. در این طرح، دانش‌آموزان تشویق می‌شوند تا در نمازهای جماعت مدرسه، مسجد و مصلی شرکت کنند. معلمان دینی نیز می‌توانند این مشارکت را به‌عنوان کار عملی در ارزشیابی درسی در نظر بگیرند.»

وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان استقبال دانش‌آموزان از طرح شمیم اظهار کرد: «بله، حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های ما کاملاً مشهود است. کانال ما در فضای مجازی بیش از ۱۷۰۰ دنبال‌کننده دارد و روز به روز نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. دانش‌آموزان پرسش‌های خود را در فضای مجازی مطرح می‌کنند و ما پاسخ‌گو هستیم. این تعامل سازنده نشان می‌دهد طرح شمیم توانسته میان نسل نوجوان و مفاهیم معنوی پیوند مؤثری برقرار کند.»

بر اساس مشاهدات خبرنگار پانا از حضور پررنگ دانش‌آموزان شهرستان قدس در نماز جمعه، می‌توان گفت طرح شمیم به‌عنوان یک ابتکار تشویقی برای ترغیب نسل جوان به حضور در نماز جماعت، تاکنون با موفقیت همراه بوده است و الگویی قابل توسعه برای دیگر مناطق نیز به‌شمار می‌آید.

خبرنگار : دانش آموزان سنا اکبری، نرگس سلیم نیا، سارا نوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار