معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران:
دانشآموزانی که عضو تشکلها هستند در آینده و زندگی خود موفقتر خواهند بود
ساری (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مارندران گفت: نتایج یکی از تحقیقات نشان داده است دانشآموزانی که در دوران تحصیل خود عضو فعال تشکلها هستند در آینده و زندگی خود موفقترند، زیرا آگاهی بالاتری دارند و کنشگر هستند.

مصطفی جعفری در آیین بیست و ششمین سالروز تأسیس سازمان دانشآموزی گفت:نقش تشکلها امروزه بسیار پررنگتر از گذشته است؛ یک نظرسنجی میان دانشآموزان استان و تقریباً ۸۰ مدرسه اجرا شد و سوال اساسی آن بود که چند درصد از دانشآموزان با حال خوش به مدرسه می روند؟
جعفری بیان کرد: در این نظرسنجی، میزان رضایتمندی دانش آموزان از ۵ تا ۸۵ درصد متغیر بود؛ سپس دلایل اشتیاق آنان بررسی شد که به ۴ مؤلفه رسیدیم که نخست نقش نیروی انسانی یعنی مدیر و معلم در مدرسه بود، زیرا مدیر در مدرسه و معلم در کلاس نقش تربیتی دارند؛ معلم باید در تمام طول روز نقش تربیتی نه فقط در کلاس درس داشته باشد.
او بیان کرد: مؤلفه دوم شادی و نشاط هم در فضای آموزشی و هم در برنامههای مدرسه و مؤلفه سوم هم ایجاد فرصت گفتوگو با دانشآموزان است که بتوانند به راحتی نظرات خود را بیان کنند و مؤلفه چهارم هم ایجاد فرصت کنشگری و مسئولیتپذیری است؛ ایجاد این فرصتها وظیفه مدیر مدرسه است اما مسئولان تشکلها نیز وظیفه ایجاد این فرصت برای دانش آموزان را دارند.
او با اشاره به نقش تشکلهای دانش آموزی اظهار کرد:امروزه تشکلها در تقویت هویت ملی و مذهبی جوانان نقش جدی ایفا میکنند، جایگاه آنان بسیار مهم است؛نتایج یکی از تحقیقات نشان دادهاست دانشآموزانی که در دوران تحصیل عضو فعال تشکلها هستند در آینده زندگی خود موفقترند، زیرا آگاهی بالاتری دارند و کنشگر هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران افزود: دانشآموزان عضو تشکل های دانش آموزی شوند؛ سازمان دانشآموزی نیز یک تشکل وابسته به آموزش و پرورش است و افتخار ماست که دانش آموزان در این مجوعه فعالیت کنند.
ارسال دیدگاه