قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور:

باید کمک کنیم نقش دانش‌آموز در مدرسه نهادینه شود/ باید نوجوانانی تربیت شوند که مسائل کشور را حل کنند

تبریز (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور گفت رسالت این سازمان تربیت نسلی کنشگر در مدارس است و باید کمک کنیم نقش دانش‎‌آموز در مدرسه نهادینه شود.

کد مطلب: ۱۵۶۶۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
باید کمک کنیم نقش دانش‌آموز در مدرسه نهادینه شود/ باید نوجوانانی تربیت شوند که مسائل کشور را حل کنند

علی فلاحتکار، در نشست صمیمی پیشکسوتان و مربیان سازمان دانش‌آموزی آذربایجان شرقی، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، هفته معلم و سالروز تأسیس سازمان، از خاطرات و دغدغه‌های خود برای آینده این نهاد سخن گفت.

وی به هزینه‌های آموزش در مدارس اشاره و تاکید کرد: دانش‌آموز باید آموزش ببیند که چطور از منابع کشور استفاده بهینه داشته باشد و بتواند در همین راستا به عنوان یک شهروند مطلوب در جامعه و مدرسه کنشگری واقعی داشته باشد.

فلاحتکار با بیان اینکه باید برای مدیران مدارس بسته‌های آموزشی مشوق کار تشکیلاتی آماده شود، افزود: واقعیت این است که بسیاری مدیران، تشکل‌ها را دست و پاگیر می‌دانند، باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا با هویت بخشی به دانش‌آموزان از طریق ایفای نقش دانش‌آموزی در مدرسه حتی با عدم حضور مستقیم تشکل‌ها بتوانیم به ایفای نقش تربیتی بپردازیم و تشکل‌ها به بالی برای اداره تربیتی مدارس تبدیل شوند.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در ادامه با اشاره به مشکلات ساختاری گفت: سازمان باید به گونه‌ای طراحی شود که وابسته به اشخاص نباشد. دانش‌آموز باید در دل مدرسه کنش‌هایی انجام دهد که هم خودش رشد کند و هم مشکلات مدرسه حل شود.وی در پایان تأکید کرد: ما انتخاب کردیم و اعتقاد داریم که می‌توانیم نسلی متفاوت تربیت کنیم؛ نوجوانانی که مسائل کشور را حل کنند، در مورد حکمرانی نوجوانان حرف‌های زیادی دارم؛ باید با ادبیاتی غنی‌تر با هم گفت‌وگو کنیم تا مسیر آینده را بسازیم.

خبرنگار : دانش‌آموز: کوثر حسنی/ مریم پورعلی عکاس : دانش‌آموز: علی اکبر آسوده خیال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار