در آیین تجلیل از رتبه‌های برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز و مسابقات فرهنگی هنری و ادبی مطرح شد؛

آموزش و پرورش با مولفه‌های تربیت قرآنی توانسته در این نظام گام‌های بلند و مؤثری بردارد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ معتقد است آموزش و پرورش با آموزه‌های دینی و اعتقادی و با چشم‌انداز سند تحول و مولفه‌های تربیت قرآنی و اخلاق اسلامی توانسته در این نظام گام‌های بلند و موثری بردارد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش با مولفه‌های تربیت قرآنی توانسته در این نظام گام‌های بلند و مؤثری بردارد

آیین تجلیل از رتبه های برگزیده مسابقات قرآن ، عترت ، نماز ، مسابقات فرهنگی هنری و ادبی، پرسش مهر و جشنواره شهید لندی با حضور حمید ضیاء پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ اعضای شورای معاونین، مهدی نعیمی؛ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل شهر تهران، محمود عباس زاده؛ رئیس اداره فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران، مدیران، معاونین پرورشی و دانش آموزان منتخب در سوم مرداد ماه 1401 در تالار فرهنگ برگزار شد.

حمید ضیاء پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه۶ در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به مدعوین، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهیدان والامقام، از خداوند متعال توفیق روز افزون برای مدیران، دانش آموزان و معلمان ایران اسلامی را در پاسداری و ادامه مسیر پرافتخار شهداء ایثارگران و آزادگان از خداوند منان خواستار شد. سپس با تبریک روز مباهله گفت: «تاریخ هنوز شکوه روز مباهله را بر صفحه دلش تازه می بیند؛ زیرا امروز هم اسلام، ایستاده است برای محکِ حقیقت، برای آنکه چهره درخشان و منطق بی مانندش، حریفان پرخدعه و جاهلان لجوج را از عرصه خارج کند و نسیم جان بخش ایمان را در هوایِ دم کرده فرقه های منحرف، بپراکند.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ این درخشش زیبا و پر افتخار را به محضر فرهنگیان فرهیخته و اولیای این دانش آموزان تبریک و از مدیران و معاونین پرورشی تشکر و قدردانی نمود و برای آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند منان توفیقات روز افزون خواستار شد.

ضیاء پور در ادامه افزود: «آموزش و پرورش با آموزه های دینی و اعتقادی و با چشم انداز سند تحول و مولفه های تربیت قرآنی و اخلاق اسلامی توانسته در این نظام گام های بلند و موثری بردارد که یکی از ثمرات آن همین مسابقات قرآنی است.»

وی گفت: «قرآن گنجینه ای بی بدیل دارد که اگر شروع به خواندن آن کنید و در پی تک تک کلماتش تفکر ورزید، می توانید به این گنجینه دست پیدا کنید. این گنجینه احساس خوبی است که تمام وجودت را در بر می گیرد. اگر در این دنیا احساس خوبی داشته باشیم، یعنی هر روز به سعادت نزدیک و نزدیکتر می شویم و آن زمان برگزیده هستیم و قرآن تنها کتابی است که مسائل فردی، حکومتی و اجتماعی را شرح می دهد و باید رفتارهای ما در تمام مراحل زندگی برگرفته از آیات قرآنی باشد.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ با تاکید بر نماز اول وقت گفت: «یکی از اهداف خلقت انسان عبادت است. نماز از جمله والاترین عبادت هایی است که از طریق پیامبر (ص) بر مسلمانان واجب شده است و زمانی ما برگزیده هستیم که به نماز اول وقت احترام بگذاریم.»

ضیاء پور خاطرنشان کرد: «هدف اصلی توجه به منویات مقام معظم رهبری است تا دانش آموزان ما سرزنده و با نشاط باشند و نوجوان قرآنی تحویل جامعه داده شود. بنابراین یکی از اهدافی که داریم توجه ویژه به منشور قرآن، عترت و نماز است. نکته بعدی این است که بتوانیم توانمندی‌های دانش‌آموزان را بشناسیم و در مسیر صحیح قرار دهیم.»

وی با اشاره به آفرینش انسان در گونه‌های متفاوت گفت: «هدف ما شناسایی همین استعدادهاست. باید رعایت سبک زندگی اسلامی را به معنای واقعی داشته باشیم تا علاوه بر خواندن قرآن، رفتار قرآنی هم داشته باشیم. در جامعه مردم به ما نگاه می کنند و کسی که با قرآن زندگی می کند، انتظار می رود رفتار قرآنی داشته باشد.»

ضیاء پور در این مراسم درباره عترت، نقش زنان و دختران در جامعه، بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین مطالبی بیان نمود و از مدیران درخواست کرد تا تلاش خود را در راستای تربیت فرزندان انقلاب اسلامی مضاعف کرده و دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی برای ایران عزیزمان تربیت کنند.

سپس فاطمه حاجی علی اکبری، کارشناس مسئول فرهنگی هنری در راستای مراسم تجلیل بیان کرد: «در این مراسم از 72 مدرسه دارای دانش آموزان رتبه اول تقدیر به عمل آمد و به رسم یاد بود لوح تقدیر به همراه تندیس به مدیران مدارس و همچنین هدایایی به نفرات برگزیده اهداء شد.»

وی در پایان گفت: «نوجوان و کودکان ما امسال در شهر تهران کارستان کردند. امیدواریم خداوند متعال به پدران و مادران شان آرامش دهد که چنین فرزندانی تربیت کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار