معلمان از مهم‌ترین عناصر شخصیت‌سازی در نظام فرهنگی جامعه هستند

ساری (پانا) - استاندار مازندران، در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و همه معلمان شهید ایران اسلامی و مازندران ولایی، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به معلمان مشفق، متعهد و دلسوز استان تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۲۷۶۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمان  از مهم‌ترین عناصر شخصیت‌سازی در نظام فرهنگی جامعه هستند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ متن پیام سید محمود حسینی‌پور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سالروز شهادت بزرگ معلم شهید، استاد مرتضی مطهری، تداعی کننده روزهایی است که جامعه ایران اسلامی به اندیشمندان و آموزگاران متعهد و صاحب فکر و فرهنگ نیاز اساسی داشت و زندگی و تفکر آن شهید بزرگوار، نشانگر آن است که جامعه ما به ضرورت و به تناسب شرایط همواره به معلمانی که نقش و رسالت خود را درک نمایند، نیازمند است.

معلم، یکی از مهم‌ترین عناصر تعیلم و تربیت و تهذیب شخصیت انسانی و عنصری هویت ساز در نظام فرهنگی، اجتماعی و فکری یک جامعه است و این نقش و جایگاه تا به‌حدی ممتاز است که مقام معظم رهبری در بیانیه خردمندانه گام دوم انقلاب، به نقش مهم و رسالت و تاثیر موثر معلمان در جامعه پردازی و تمدن‌سازی اسلامی تصریح و تاکید فرموده اند.

معلمان عزیز ایران اسلامی به موازات تربیت آموزشی دانش‌آموزان و جامعه‌سازان آینده ایران اسلامی باید به پرورش نسلی پویا، دارای انگیزه و امیدِ سرشار برای پی انداختن ایرانی آباد و شکوفا اهتمام کنند.

اکنون در مرحله‌ای که جامعه ما به تامین اشتغال جوانان نیاز اساسی دارد، مدارس مازندران باید با حرکت از نگاه و مدار سنتی تعلیم و تربیت به نگاهی متحول و ساز وکارهای نوین و خلاق آموزشی، در تربیت دانش‌آموزانی متناسب با نیاز روز جامعه مجدانه تلاش نمایند.

تربیت مهارت‌های امروزی و تخصصی منطبق بر نیازها و الزامات جامعه مازندران و متناسب با نیاز بازار کار باید به‌نحوی باشد تا از ظرفیت دانش‌آموزی در اکثر حوزه‌های توسعه‌ای در استان بهره برد. بنابراین لازم است تا معلمان عزیز، نگاهی نو و بروز به نقش خود در تربیت منابع انسانی خلاق در راستای ضرورت‌های امروز و آینده ایران و ساختن کشوری آبادان و خودکفا داشته باشند.

در این مجال؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته، پاره تن امام راحل، فیلسوف شهید استاد مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر خطیر تعلیم و تربیت به‌ویژه معلمان شهید استان ولایتمدار مازندران، هفته گرامیداشت مقام معلم را به همه معلمان و اساتید مشفق و پرتلاش و متعهد استان تبریک می‌گویم و با قدردانی از تلاش‌های معلمان دلسوز، متعهد و مسئولیت‌پذیر استان؛ امیدوارم در مسیر پرورش استعدادهای انسانی و دانش‌آموزان آینده‌ساز در جهت رشد و بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیز اسلامی، موفق و موید باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار