محتوای مرتبط با «بسیج در کتاب‌های درسی» معرفی شد

تهران (پانا) _ به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، مطالب مرتبط با این موضوع که در کتاب‌های درسی وجود دارد، اعلام شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
محتوای مرتبط با «بسیج در کتاب‌های درسی» معرفی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در هر عرصه‌ای، اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی و... نیازمند اتکا به فرهنگ پیش رو، قوی و اقتدارآفرین است، فرهنگی که بتواند کشور را از خطرهای احتمالی برهاند و زمینه‌ساز استفاده مناسب از فرصت‌ها شود. در این زمینه‌ بسیج، با یک فرهنگ و تفکری آسمانی، شالوده اصلی آن را تشکیل داده و در بین مردم حضور داشته و ریشه در باورهای انقلابی‌، اسلامی و ملی ایران دارد‌. بدیهی است تفکر و اندیشه بسیجی، تفکری عقلانی- وحیانی و حکیمانه و عارفانه است که به دستور معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) تبیین و دستور تشکیل شد و مقام معظم رهبری آن را تضمین کننده حرکت انقلاب و عامل تفوق بر تحولات کشور می دانند. نظر به اهمیت کتاب‌های درسی در نشر و انتقال ارزش های انقلاب اسلامی، نمایشگاه مجازی با موضوع «بسیج در کتاب‌های درسی» در بخش کتابخانه و مرکز اسناد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شد.

محتواهای ارائه شده در این نمایشگاه شامل: بسیج مدرسه‌ی عشق/تعریف بسیج، تصاویر بسیجیان در دفاع مقدس و فعالیت های بسیج در دواران بعد از دفاع مقدس در کتاب آمادگی دفاعی پایه نهم/ آشنایی با بسیج، ضرورت تشکیل بسیج از دیدگاه قرآن، آرم سازمان بسیج مستضعفین در کتاب آمادگی دفاعی پایه دهم و دوازدهم/درس روانخوانی: آقا مهدی(خاطره‌ای از شهید مهدی باکری) در کتاب فارسی پایه هشتم /سازمان بسیج دانش آموزی در فارسی نهم

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به بخش کتابخانه و مرکز اسناد در سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از این نمایشگاه مجازی دیدن کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار