استاندار قزوین:

شیوع مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان استان نگران‌کننده و تاسف‌بار است

قزوین (پانا) - استاندار قزوین در شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد آمارهای اعتیاد در سطح استان و گروه‌های سنی پایین جامعه بسیار نگران‌کننده است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
شیوع مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان  استان نگران‌کننده و تاسف‌بار است

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: آمارهای اعتیاد در سطح استان و گروه های سنی پایین جامعه بسیار نگران کننده است.
وی افزود: شیوع مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و دانش آموزان روند افزایشی داشته که حاکی از آن است در بحث مواد مخدر و مبارزه با آن کوتاهی کرده ایم.
اعلایی استاندار قزوین گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها است و باید در این مقوله بسیار جدی ورود کنیم و تا زمانی که در حوزه عملی روند کاهشی نداشته باشیم ضعیف عمل کرده ایم.
وی افزود: اثرات اجتماعی اعتیاد بسیار زیاد بوده و در این بین گروه های سنی دانش آموزان در معرض خطر هستند که در این راستا خانواده ها باید آگاهی خود را بالاتر برده و حساس شوند.
استاندار تاکید کرد: برای اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر آموزش، آگاه‌سازی و حساس‌سازی جامعه همراه با شیوه‌های مختلف رسانه‌ای و فرهنگی اهمیت زیادی دارد.
استاندار در پایان تاکید کرد: باید در حوزه اعتیاد استان که روند افزایشی به نسبت کشور داشته بسیار سریع ورود جدی کرد و در اولین اقدام معتادان متجاهر که بیشتر سرقت های خرد توسط آنان صورت بگیرد برخورد کرده و جمع آوری شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار