لزوم گنجاندن ورزش در فعالیت‌های کودکان از دوره پیش‌دبستانی

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای گنجاندن ورزش در فعالیت‌های مدرسه باید از پیش‌دبستانی آغاز شود گفت بحث ارتقای سواد حرکتی یک برنامه مداخله‌ای زمان‌دار نیست و باید به صورت یک فعالیت مداوم در برنامه کودک گنجانده شود و مرحله به مرحله در پایه‌ها تکامل یافته و تداوم داشته باشد تا در سبک زندگی فرد جای گیرد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم گنجاندن ورزش در فعالیت‌های کودکان از دوره پیش‌دبستانی

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی، حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت در نشست مشترکی که با حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت و مدیران کل دو معاونت در دفتر معاونت ابتدایی برگزار شد به بحث و بررسی پیرامون بسته تحولی ارتقاء سواد حرکتی پرداخت.

حمیدی فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی غیر فعال به فعال را از اهداف این بسته تحولی برشمرد و افزود: برای اینکه افراد در سن بزرگسالی از انواع بیماری هایی که به دنبال چاقی بر انسان عارض می شوند در امان باشند نیاز است که ورزش روزانه و تحرک از سن کودکی آغاز گردد.

حکیم زاده نیز با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای گنجاندن این برنامه در فعالیتهای مدرسه باید از پیش دبستانی آغاز شود؛ گفت: بحث ارتقای سواد حرکتی یک برنامه مداخله ای زمان دار نیست و باید به صورت یک فعالیت مداوم در برنامه کودک گنجانده شود و مرحله به مرحله در پایه ها تکامل یافته و تداوم داشته باشد تا در سبک زندگی فرد جای گیرد.

در این جلسه ابعاد طرح ارتقای سواد حرکتی تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سایر اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

شایان ذکر است که مشارکت در اجرای بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی مورد تائید معاونت ابتدایی قرار گرفت و مقرر شد: در اسرع وقت گارگروه مشترکی تشکیل شده و پیرامون سایر اقدامات مقتضی و اجرای مرحله به مرحله این طرح در کلیه سطوح ؛ برنامه ریزی و تصمیم گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار