کاظمی: جبران‌ خلأهای موجود و توسعه فعالیت‌های تربیتی در مدارس شهرستان قرچک در دستور کار قرار می‌گیرد

قرچک(پانا)- سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه بررسی مسائل تعلیم و تربیت شهرستان قرچک دستور مستقیم رفع مشکلات را صادر و برای اختصاص اعتبارات توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی قول مساعد داد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: جبران‌ خلأهای موجود و توسعه فعالیت‌های تربیتی در مدارس شهرستان قرچک در دستور کار قرار می‌گیرد

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در جلسه‌ بررسی مسائل تعلیم و تربیت در جمع مسئولان شهرستان قرچک حضور یافت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این جلسه اظهار کرد: سابقه حضور مردم دشت ورامین در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، هر مسئولی را ترغیب می‌کند بر اساس وظیفه و علاقه برای حضور و رفع مشکلات این مناطق اشتیاق داشته باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از وضعیت و عملکرد آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: شهرستان‌های استان تهران متغیرهای متفاوت با تمام کشور دارد و مدیریت این مناطق کار بسیار مشکلی است.

کاظمی ارتباط مستقیم وزارت آموزش و پرورش با مدارس و معلمان را از بدیهیات دانست و بیان کرد: هرقدر فاصله‌ها با معلمان و مدارس کم شود بهتر می‌توان تصمیم گیری و مشکلات را رفع کرد.

در این جلسه نمایندگان مدارس آموزش و پرورش شهرستان قرچک به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و مطالبات خود را در حوزه تعلیم و تربیت شهرستان قرچک از وزارت آموزش و پرورش اظهار کردند.

کاظمی پیرو مطالبات صورت گرفته از سوی نمایندگان مدارس شهرستان قرچک تصریح کرد: بخشی از مشکلات به حوزه فرا وزاتخانه‌‌ای مربوط بوده، از جمله امر رتبه‌بندی معلمان که با کمک نمایندگان مجلس، توجه به ارتقای جایگاه معلم اتفاق خواهد افتاد.

او در ادامه افزود: ما تلاش می‌کنیم تا حدی که در حوزه‌ اختیارات وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، مشکلات شما همکاران را پیگیری و رسیدگی کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، افزایش فوق‌العاده ویژه‌ معلمان را از دستاوردهای بزرگ دولت جدید برشمرد و اذعان کرد: حمایت دولت سیزدهم از نهاد تعلیم و تربیت در این دو ماه بی‌نظیر بوده است و این امر نشان‌دهنده‌ آن است که توجه رئیس جمهور به فرد نیست بلکه از نظر ایشان پیشرفت و توسعه‌ نهاد مدنظر است.

علیرضا کاظمی حل مشکلات را دستاورد سفر مسئولان وزارت به مناطق دانست و بیان کرد: شهرستان‌های استان تهران از جمله شهرستان قرچک در این خصوص در کانون توجهات قرار دارد.

کاظمی راهبردها و برنامه‌های دستگاه وزارت آموزش و پرورش برای شهرستان قرچک را این‌گونه تشریح کرد: ورود گسترده در بخش‌های توسعه فضاهای آموزشی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با تشکیل جلسه فوق‌العاده، رایزنی برای استفاده از کمک‌های بین‌المللی برای ساماندهی تحصیلی دانش‌آموزان اتباع و تامین تجهیزات و امکانات با تخصیص ۲۰میلیارد ریال برای توسعه فضاهای پرورشی و تربیت بدنی از جمله برنامه‌های ما در قرچک است.

وی در ادامه افزود: همچنین تامین نیروی انسانی و جبران خلأهای موجود، توسعه فعالیت‌های تربیتی در مدارس، ساخت سالن‌های ورزشی، زمین چمن مصنوعی و ساخت دارالقرآن در قرچک در دستور کار قرار دارد.

سرپرست وزارت آموزش در پایان از بازگشایی مدارس در نیمه دوم آبان ماه خبر داد و افزود: حضوری شدن مدارس با رویکرد تدریجی و حفظ امنیت و سلامت دانش آموزان انجام می‌شود که با ادامه‌ روند واکسیناسیون امید داریم هرچه زودتر تحقق پیدا کند.

خبرنگاردانش‌آموز: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار