تزریق بیش از ۵۲۸ هزار دُز واکسن دراستان اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد تاکنون در استان اردبیل ۵۲۸ هزار و ۱۶۴ دُز واکسن تزریق شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۴۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تزریق بیش از ۵۲۸ هزار دُز واکسن دراستان اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۸۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه ۱۲ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

او افزود: طی همین مدت خوشبختانه 83 بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان این تعداد ۱۰۹ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۴۵۷ بیمار نیز تحت نظر هستند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های مشگین‌شهر، بیله‌سوار و نیر در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

او با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۵۲۸ هزار و ۱۶۴ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۳۵۳ هزار و ۷۲۶ دُز مربوط به نوبت اول و ۱۷۴ هزار و ۴۳۸ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار