صعود آمار مبتلایان به کرونا در اردبیل

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر آمار ابتلا به کرونا در استان اردبیل در حال افزایش است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
صعود آمار مبتلایان به کرونا در اردبیل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ،شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در حال حاضر آمار ابتلا به کرونا در استان اردبیل در حال افزایش است، به طوری که آمار بستری کرونا در حال حاضر با خیز ملایم در حال افزایش است.

او بیان کرد: آمار بستری‌های کرونایی در استان اردبیل طی روز‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در حالی که روز بدون فوتی در طول این هفته داشتیم، اما این موضوع نگرانی‌های کاهش رعایت عمومی مردم را کاهش نمی‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در حال حاضر با وضعیت کنونی شیوع موج چهارم دور از انتظار نیست و به خاطر بی‌توجهی شهروندان این نگرانی‌ها به مشکلات ما دامن می‌زند، امّا مهم‌ترین مسئله این است که نباید اجازه دهیم مردم دچار عادی‌انگاری بیماری شوند.

حبیب‌زاده تصریح کرد: اگر بتوانیم وضعیت فعلی کرونا را حفظ کنیم نیاز به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم داریم تا شرایط به صورت نسبی بهبود پیدا کند، در غیر این صورت تعداد بستری‌ها به شکل محسوسی افزایش پیدا خواهد کرد.

او اظهار کرد: در حال حاضر به جز دو شهرستان خلخال و پارس‌آباد که در وضعیت زرد هستند ۱۰ شهرستان دیگر وضعیت آبی دارند و در این زمینه انتظار می‌رود مردم برای کنترل بیماری احتیاط کنند و استفاده از ماسک و شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون را مبنای کار قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار