چرا مردم پروتکل ها را رعایت نمی کنند؟

تهران (پانا) - شیوع مجدد ویروس کرونا پزشکان و پرستاران را بر آن داشت تا از مردم در خواست کنند که در مکان های عمومی از ماسک استفاده کنند و پروتکل های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند. خواستم ببینم که مردم چقدر این موضوع را رعایت می کنند به همین دلیل به سراغ مردمی در شهرک رضویه منطقه۱۵ رفتم و با آنها گپ و گفتی داشتم.

کد مطلب: ۱۱۴۰۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
چرا مردم پروتکل ها را رعایت نمی کنند؟

در یک بعد از ظهر پاییزی به شهرک رضویه واقع در منطقه۱۵ تهران رفتم و با کمال تعجب می دیدم که مردم در پارک نزدیک به هم نشسته اند و فاصله اجتماعی را رعایت نکرده اند.

یکی از دستفروش هایی که در پارک بود، گفت:‌ الآن پارک خلوت تر شده است. همکاران دیگر من الآن اینجا نیستند و فقط من تنها این جا کار نمی کنم و من هم تازه آمده ام. خانمی که کنار این دستفروش در پارک نشسته بود، گفت:بله درسته الآن اینجا خلوت تر است و من می دانم که نه تنها شما که خبرنگار هستید بلکه هر شخص دیگری به ما تذکر دهد به خاطر سلامتی من و بخاطر سلامتی مردم میگوید. من با ماسک و دستکش بیرون آمده ام و فاصله اجتماعی را حتما رعایت می کنم.

نفر سوم کسی بود که از آنجا عبور می کرد با او هم گفت و گویی انجام دادم. او گفت: من از کرونا می ترسم قبل از کرونا من در هفته شاید یک روز در میان شاید پنج روز در هفته بیرون می آمدم اما الآن هفته ای یک بار آن هم برای خرید کردن به بیرون می آیم.

در ادامه سری هم به شهرک مشیریه زدم و به سراغ دستفروشان آنجا رفتم و از آن ها درباره مقدار فروششان در شرایط کرونایی سوال کردم. دستفروشی که شال و روسری و می فروخت، گفت: فروشمان خیلی کم شده یک روز فروش هست یک روز فروش نیست اصلا راضی نیستم چون مثل قبل فروش نداریم.

دستفروش دوم که محصولات خشکبار می فروخت در این باره گفت: فروشمان مثل قبل نیست. روز بازار خوابیده است و ما الآن در حد ۲۰٪الی ۳۰٪ فروش قبل را داریم. این دستفروش درباره تجمعات گفت: شهرک مشیریه همیشه شلوغ است ولی از زمانی که کرونا ویروس شیوع پیدا کرده است، خلوت تر شده و تجمعات هنوز هم هست اما شاید از ۱۰۰٪ شلوغی آن زمان الآن ۳۰٪ بیرون بیایند و آن هم برای خرید کردن است.

این فروشنده در آخر از مردم در خواست داشت: اکثر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند اما هستند عده ای که هنوز کرونا را جدی نگرفته اند. از مردم خواهش می کنم بیماری کرونا ویروس را جدی بگیرند کرونا شوخی بردار نیست و تا حد امکان در منزل بمانند و مواظب خود و خانواده هایشان باشند چون واقعا برای ما که نان آور خانه هایمان هستیم سخت است که نتوانیم کار بکنیم امیدواریم بلآخره این ویروس از کشورمان ریشه کن بشود.

*آرزو مرادی، خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۵

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار