24 هزار آموزش دهنده سوادآموزی وارد آموزش و پرورش خواهند شد

تهران (پانا) - دهمین نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
24 هزار آموزش دهنده سوادآموزی وارد آموزش و پرورش خواهند شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، دهمین نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان با حضور محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

معاون وزیر در این نشست گفت: به طور قطع آموزش حضوری کیفیت بیشتری دارد اما با توجه به شرایط کرونایی برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز دستورالعمل آموزشی تدوین و به استان های ابلاغ شد.

محمد زاده با بیان این مطلب که امروز با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، در بالغ بر ۱۱۰ هزار مدرسه کشور آموزش مجازی جریان دارد گفت: اولویت نخست آموزش و پرورش، سلامت دانش آموزان و معلمان است و پس از آن تداوم آموزش مد نظر است.

وی بر تهیه اطلس جغرافیای دسترسی دانش آموزان به انواع آموزش در مناطق مختلف امری کلیدی جهت برنامه ریزی آموزشی تاکید کرد.

محمدزاده با بیان این موضوع که 24 هزار نفر از آموزش دهنده های سوادآموزی پس از گذراندن دوره های دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش خواهند شد افزود: استان آذربایجان غربی در حوزه سواد آموزی جزو استان های برتر و موفق است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، بر اساس سرشماری سال ۹۵ آمار قابل توجهی بی سواد در کشور وجود دارد گفت: باید با کار جهادی در راستای ریشه کنی بی سوادی قدم برداریم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: 18 میلیون کم سواد در کشور وجود دارد که در آینده نزدیک به عنوان ماموریت جدید نهضت سواد آموزی ابلاغ خواهد شد تا رجعت کم سوادان به سمت بی سوادی پیشگیری شود.

در خاتمه با اهدا حکم وزیر آموزش و پرورش توسط معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، «مهین منافی» به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی منصوب و معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار