فرماندار اسلامشهر در خصوص افزایش ابتلا به کرونا:

میهمانی خانوادگی در منازل و مجالس رسمی در باغ رستوران‌ها برگزار می‌شود

اسلامشهر (پانا) - جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان اسلامشهر با حضور فرماندار، معاون سیاسی ، انتظامی،مدیر شبکه بهداشت و درمان، بخشداران و سایر مسئولان ادارات و ارگان ها در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
میهمانی خانوادگی در منازل و مجالس رسمی در باغ رستوران‌ها برگزار می‌شود

در این جلسه مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر، در سخنانی اظهار کرد: با توجه به قرمز بودن وضعیت کرونا در استان تهران و شهرستان اسلامشهر و تأکید مسئولین بهداشتی و درمانی بر اجرای اقدامات فرهنگی در جهت خود کنترلی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان اسلامشهر، با وجود تمامی تلاش ها این فرهنگ بین مردم اشاعه نشده و به صورت خوش بینانه با بررسی و تحقیقات فرمانداری 50درصد مردم از ماسک استفاده می کنند.

او به سه نکته مهم در رابطه با کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: پاشنه آشیل همه گیری بیماری کرونا است. متأسفانه میهمانی خانوادگی در منازل شهرستان اسلامشهر برگزار می شود و در نهایت هم مجالس رسمی به صورت غیر قانونی در باغ رستوران ها را داریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: با ارزیابی های انجام شده استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی به صورت جدی مورد توجه قرار نمی گیرد.

او ادامه داد: ما اطلاع کامل داریم بر اثر شیوع کرونا ویروس بخش های خدماتی، خصوصی و کارکنان اداری به جهت کم شدن مزایا دچار خسران و زیان شدند و دریافت تسهیلات هم با مشکلات همراه است، اما آنچه در حال و آینده برای ما مهم است پیشگیری از سرایت و گسترده شدن بیشتر کرونا ویروس در جامعه است.

مرسلپور در ارتباط با برگزاری مراسم ماه محرم بیان کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و بیانات ریاست جمهوری در خصوص چگونگی برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام ‌می شود، سناریو های دشمنان و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی در شبکه های مجازی نقش بر آب شد.

فرماندار اسلامشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جهادگر انقلابی مدافع سلامت مرحوم‌مهدی حبیب پور و موسس خیریه جواد الائمه (ع) افزود: مرحوم حبیب پور از همان روزهای نخست جهادی در عرصه مقابله با کرونا به میدان آمد و با تولید و توزیع ماسک بین مردم به ایفای نقش خیر خواهانه خود پرداخت.

او اظهار کرد: از همه شهروندان، فرهیختگان، ورزشکاران، هنرمندان، اصحاب رسانه، کسبه و بازاریان درخواست داریم تا به صورت جهادی در عرصه مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلای افراد جدید به ویروس به عرصه بیایند و سپس بر ضرورت ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیر ضروری در سطح شهرستان با نظارت مجموعه های مختلف از جمله، شهرداری ها، بخشداری ها و سپاه ناحیه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر تاکید کرد.

در بخش دیگری از جلسه فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی بر الزام استفاده افراد در وسایل حمل و نقل عمومی تأکید کرد و نگرانی کادر درمانی و پزشکی از تکمیل ظرفیت بیمارستان های شهرستان و تشدید بیماری در آینده همراه با آنفلوانزا را ابراز کرد.

مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در جمع بندی مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا موارد زیر را اعلام کرد: جهت برگزاری مراسم عزداری ماه محرم نقاطی در شهرستان اسلامشهر ،احمد آباد مستوفی و چهاردانگه با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی، اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان، دبیرخانه فرمانداری و سایر نهادهای مربوطه در نظر گرفته شود و اصحاب رسانه و خبرنگاران اسلامشهر هم به عنوان مطالبه گر عمومی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک در سطح ادارات، بانک ها و کل شهرستان را گزارش دهند.

او مصوبه مهم دیگر جلسه را در زمینه دفن اموات بیان کرد و گفت: دفن کلیه اموات مربوط به بیماری کووید۱۹ تنها در آرامستان دارالسلام و قطعه مخصوص پیش بینی شده امکان پذیر است و با متولیان سایر قبرستانهای شهرستان که در آنجا متوفای مبتلا به کرونا دفن شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد و افراد خاطی به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

خبرنگار : حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار