جزئیات برگزاری امتحانات نهایی مدارس

ساکی: حدفاصل صندلی دانش‌آموزان باید بین ۱.۸ تا ۲ متر مربع رعایت شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش از آغاز برگزاری امتحانات نهایی مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خبر دادو اعلام کرد حدفاصل صندلی دانش‌آموزان باید بین ۱.۸ تا ۲ متر مربع رعایت شود.

کد مطلب: ۱۰۸۷۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری امتحانات نهایی مدارس

به گزارش صدا و سیما، خسرو ساکی با بیان اینکه در امتحانات هر دانش‌آموز تا صندلی کناری و جلو دو متر باید فاصله داشته باشد، گفت: ‌برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مراقبان بهداشت وزارت آموزش و پرورش و شبکه‌های بهداشت محله‌های آموزش‌ و پرورش در برگزاری امتحانات همکاری می‌کنند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: مراقبان بهداشت در مبادی ورودی سالن‌های برگزاری امتحانات باید حضور داشته باشند؛ ضمن اینکه دانش‌آموزان را به استفاده از ماسک و دستکش و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌‌ها توصیه کرده‌ایم.

ساکی با بیان اینکه برنامه امتحانات نهایی در پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام و در مدارس هم نصب شده است درباره منابع امتحانات، گفت: آموزش‌های امسال دانش‌آموزان با شرایط شیوع کرونا به دو بخش تقسیم شد، بخش اول تا پایان بهمن و حتی هفته اول اسفند، حدود ۸۰ درصد کتب درسی در اکثر کلاس‌های پایه دوازدهم تدریس شده است و بخش دوم ۲۰ درصدی بود که از طریق آموزش غیرحضوری از سوی شبکه‌های تلویزیونی و بسترهای پیام‌رسان‌های موجود و شبکه «شاد» انجام گرفته است.

وی بیان کرد: لذا ما ۸۰ درصد اول را برای همه دانش‌آموزان مبنا قرار دادیم و ۱۶ نمره از این بخش سوال طرح می‌کنیم و برای چهار نمره باقی‌مانده یعنی بخش دوم نیز دو نوع سوال طرح می‌کنیم، چهار نمره از ۲۰ درصدی که از سوی آموزش غیرحضوری تدریس شده و چهار نمره نیز از همان ۸۰ درصد قبلی است.

ساکی اضافه کرد: دانش‌آموزانی که در آموزش غیرحضوری مشارکت داشتند در صورت تسلط بر سوالات می‌توانند به سوالات ۲۰ درصد پایانی پاسخ دهند، اما اگر دانش‌‌آموزی که تعداد آنها بسیار کم است، هیچ یک از شیوه‌های آموزش غیرحضوری نداشته‌اند برای آنکه حقی از آنها تضییع نشود، از همان ۸۰ درصدی که ۱۶ نمره سوال طرح شده این چهار نمره نیز طرح شده است که امیدواریم انتخاب کنند و پاسخ دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار