رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی استان گیلان خبر داد:

نصب پوستر نرخ شهریه مصوب در مدارس ، هنگام ثبت نام الزامی است

رشت (پانا) - رئیس اداره مشارکت های مردمی و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گیلان گفت: در مدارس غیردولتی نصب پوستر نرخ شهریه مصوب، به همراه رئوس کلیه فعالیت ها در محل ثبت نام و در معرض دید اولیا دانش آموزان و مراجعان، الزامی است.

کد مطلب: ۱۰۷۴۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نصب پوستر نرخ شهریه مصوب در مدارس ، هنگام ثبت نام الزامی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، حمید آقاجانی با اشاره به لازم الاجرا بودن مقررات عمومی ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیردولتی اظهار کرد: ثبت نام کلیه نوآموزان دوره پیش دبستانی در سامانه سناد به تفکیک کدهای دولتی، با مشارکت مردم و غیردولتی الزامی بوده و مسئولیت ثبت نام با مدیر مدرسه است.

وی با تأکید بر ضرورت شفاف سازی در نحوه دریافت شهریه مدارس خاطرنشان کرد: در مدارس غیردولتی نصب پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی به همراه رئوس کلیه فعالیت ها در محل ثبت نام و در معرض دید اولیا دانش آموزان و مراجعان الزامی است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی در زمان ثبت نام صرفاً مجاز به اخذ شهریه مصوب (برنامه هفتگی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و فوق برنامه درسی) هستند و دریافت هزینه خدمات از قبیل: تغذیه بین روز، لباس متحدالشکل، ایاب و ذهاب و هزینه تشکیل کلاس های تابستانی و فعالیت غیردرسی، که اختیاری است، با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و کسب موافقت شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی منطقه یا شهرستان در زمان مقرر امکان پذیر است.

آقاجانی درباره شیوه دریافت شهریه های مصوب اظهار کرد: مدیران مدارس غیردولتی موظفند هنگام ثبت نام با ورود به سامانه مشارکتهای مردمی به آدرس www.mosharekatha.irنسبت به انعقاد قرارداد اخذ شهریه بین ولی دانش آموز و واحد آموزشی در سامانه تعیین شهریه اقدام کنند و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و پس از مهر و امضا به ولی دانش آموز تحویل دهند.

وی متذکر شد: کلیه قراردادها به صورت الکترونیکی و از سامانه مذکور باید انجام شود و قرارداد دستی فاقد اعتبار است.

گفتنی است در سال تحصیلی 99_ 98، بیش از 60 هزار دانش آموز در 820 مدرسه غیر دولتی استان گیلان به تحصیل مشغولند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار