لذت یادگیری با برگزاری کلاس در فضای سبز روستای گراب طالقان

کرج (پانا) - توفیق اجباری ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد تنوع در برگزاری کلاس های درس در روستای گراب شهرستان طالقان شده است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
لذت یادگیری با برگزاری کلاس در فضای سبز روستای گراب طالقان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، در هفته های ابتدایی شیوع ویروس کرونا بیش تر اخبار و رویدادهای مرتبط با این موضوع جنبه های منفی و نگران کننده را شامل می شد، اما بعد از گذشت مدتی حالا به همان اندازه که خبرهای ناخوشایند مثل تعداد مبتلایان روزانه به این ویروس و تبعات منفی آن بر بخش های گسترده منتشر می شود اما به همان اندازه و یا شاید بیش تر، ابعاد مثبت و به خبرهای خوب پیرامون این ویروس همه گیر و جهانی است که نقل می شود.

یکی از حوزه هایی که ویروس کرونا از همان ابتدا کشورهای مختلف من جمله ایران را درگیر کرد، تعطیلی آموزش ها در مدارس و دانشگاه ها بود که با سرعت و با برنامه ریزی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و همت معلمان کشور به صحنه مبارزه و مقابله با این ویروس تبدیل شد.

بعد از راه اندازی شبکه آموزش دانش آموزان توسط وزارت آموزش و پرورش که اکثریت جمعیت دانش آموزی کشور امکان استفاده و بهره برداری از این بستر ارزان، مناسب و ایمن را پیدا کردند، نگرانی در خصوص مناطقی که امکان استفاده از آموزش های مجازی را ندارند به وجود آمد.

مسئولان آموزش و پرورش برای این موضوع نیز برنامه ریزی کرده بودند که تهیه و توزیع بسته های آموزشی، پیگیری و نظارت بر روند آموزش ها توسط راهبران آموزشی، برنامه های آموزشی تلویزیون و ... بخشی از این برنامه ریزی ها بود.

اما موضوعی که این روزها در نقاط مختلف روستایی استان البرز به چشم می خورد، همت و تلاش معلمان برای بهره مندی دانش آموزان از آموزش های حضوری است که با توجه به عدم شیوع کرونا در برخی مناطق روستایی، همچنان می توان از این نوع آموزش به عنوان بهترین فرصت یادگیری نام برد.

یکی از مناطقی که در این روزها دانش آموزان امکان بهره مندی از آموزش های حضوری و چهره به چهره را دارد روستای گراب شهرستان طالقان است.

خانم سکینه بگان، آموزگار دبستان شهید مجید کیان روستای گراب با برپایی کلاس های درس خود در فضای باز این فرصت ناخواسته را یک توفیق اجباری می داند که برای دانش آموزان نیز تنوع و جذابیت به همراه داشته و فرایند یادگیری را نیز لذت بخش تر کرده است.

این آموزگار البرزی البته آرزو می کند تا با از بین رفتن ویروس کرونا روند برگزاری کلاس های درس در همه مدارس کشور به روال سابق خود برگردد تا دانش آموزان بتوانند در حضور معلمان خود و درکنار یکدیگر به درس خواندن ادامه دهند.

در پایان این گزارش باید همت و مسئولیت پذیری تمام معلمان این سرزمین را ستایش کرد که اجازه ندادند تا حتی یک تهدید بزرگ و جدی مثل کرونا بتواند روند آموزش ها را در نقاط مختلف کشور متوقف کند و امروز به واسطه عملکرد این معلمان به راحتی می توان گفت شعاری که از روزهای ابتدایی تعطیلی مدارس مبنی بر "تعطیل نبودن آموزش" داده شد تبدیل به یک راهبرد عملیاتی در آموزش و پرورش کشور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار