بحری‌زاده خبر داد

استفاده از بسترهای امن مجازی و شبکه شاد برای تداوم و گسترش فعالیت‌های تربیتی سازمان دانش‌آموزی 

تهران (پانا) - جلسه ویدئوکنفرانس قائم مقام سازمان دانش‌آموزی  با مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌های سراسر کشور صبح امروز با محوریت تولید محتوای فرهنگی، آموزشی و تربیتی ویژه ارائه در فضای مجازی (شبکه شاد)  برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از بسترهای امن مجازی و شبکه شاد برای تداوم و گسترش فعالیت‌های تربیتی سازمان دانش‌آموزی 

بحری‌زاده در این جلسه ضمن گرامیداشت و تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: میزبان ما در این ماه خداوند رحمن، رحیم، کریم و صاحب اسماء الحسنی است و شرط بهره‌مندی شایسته از این خوان نعمت و معنویات این ماه عزیز، این است که ما به عنوان میهمان شایسته در این میهمانی عظیم وارد شویم.

وی ادامه داد: شرایط جهان و کشور یک شرایط خاصی است و با شیوع بیماری کرونا تقریبا اغلب فعالیت‌های فیزیکی تعلیم و تربیت در خط مقدم تعطیل یا محدود شده و رویکردها به سمت فناوری اطلاعات و تداوم فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در بستر ارتباطات مجازی تغییر کرده است. ما نیز در این شرایط از بسترهای امن فضای مجازی به نحو احسن استفاده می‌کنیم، تا فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی خود را در سال ۹۹ باقوت ادامه دهیم.

بحری‌زاده گفت: هرچند امیدواریم با عنایت خداوند و تلاش جهادگران خدوم عرصه بهداشت و درمان، هرچه زودتر از این وضعیت رهایی یابیم ولی ما فرض را بر این قرار می‌دهیم که تا پایان سال ۹۹ ما در شرایط کرونایی باشیم. لذا تمام برنامه‌ریزی‌ها براین اساس خواهد بود. خوشبختانه شبکه شاد با همت و مجاهدت مقام عالی وزارت و تیم فنی و برنامه ریزی همراه، با هم افزایی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در کمترین زمان ممکن راه‌انداری شد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی افزود: بسیار خرسندیم این که آرزوی دیرینه اصحاب تعلیم و تربیت به واقعیت پیوست و با همت و مجاهدت مسئولانه دست اندرکاران وزارت آموزش و پرورش ما اکنون شبکه شاد را به صورت عملیاتی شده پیش‌رو داریم.

وی گفت: این تجربه ارزشمند، در نوع خود در سطح تجربیات برتر منطقه‌ای و بین‌المللی قابل ارزیابی است و توصیه می‌کنم این موفقیت بزرگ را با صراحت و قاطعیت برای همه به‌ویژه مخاطبان و ذی‌نفعان تعلیم و تربیت تبیین کنید.

آماده ایجاد کانال اختصاصی سازمان دانش‌آموزی هستیم

وی افزود: همه ما باید برای بهره‌برداری مناسب و مطلوب از این شبکه تلاش کنیم تا فعالیت‌های پرورشی، آموزشی و تربیتی را پیش برده و توسعه دهیم. خوشبختانه با توکل بر خداوند منان و کمک مربیان و اعضای فعال و پویای سازمان و با حجم و تنوع انبوه تولیدات ارائه شده آماده ایجاد کانال اختصاصی سازمان دانش‌آموزی هستیم و رایزنی‌های لازم در این خصوص به عمل آمده است امیدواریم به زودی این کانال را در شبکه شاد تحویل گرفته و با محتواهای مناسب، هدفمند و کیفی فعال کنیم.

وی افزود: آنچه در این کانال بارگذاری می‌شود باید مسایلی باشد که می‌خواستیم در مدرسه به دانش‌آموزان ارائه دهیم، محتوای این کانال همان محتوای کلاس مربوط به فعالیت‌های آموزشی، مهارتی و تربیتی ماست. لذا در تولید محتوا باید براساس سرفصل‌های تعیین شده و به‌صورت منظم و هدفمند پیش برویم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: تلاش می‌کنیم گروه‌های دانش‌آموزی ما در شبکه شاد که یک فضای امن و ایزوله‌ای را در اختیار دانش‌آموزان، خانواده‌ها و متولیان تعلیم و تربیت قرار داده است، با نشاط و پویایی لازم فعالیت‌های تربیتی خود را ادامه دهند.

بحری‌زاده درباره پویش همدلی مومنانه گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری پویش ارزشمندی راه‌اندازی شده است و پیشتازان سازمان هم به عنوان یک تشکل فعال در کنار این تشکل‌ها قرار دارد تا با محوریت بسیج دانش‌آموزی پویش همدلی مهربانانه را در نیمه ماه رمضان مصادف با میلاد با سعادت کریم آل عبا امام حسن مجتبی (ع) به طور سراسری برگزار کند.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: فعالیت سیل مهربانی که سال گذشته با همراهی تمامی تشکل‌ها و با محوریت سازمان برگزار شد، ثمرات بسیار ارزشمند تربیتی، مادی و معنوی به دنبال داشت و امیدواریم در این مرحله که ما در کنار سایر تشکل‌ها با محوریت سازمان بسیج دانش‌آموزی هستیم، بتوانیم سهم و نقش خود را در این رزمایش معنوی به شایستگی ایفا کنیم.

ابلاغ قریب‌الوقوع بسته تحولی اجرایی سازمان دانش‌آموزی برای سال ۹۹

وی با تاکید بر تقش این گونه فعالیت‌ها در ترویج فرهنگ همدلی، نوع دوستی و ایجاد و تقویت اعتماد عمومی به عنوان یک سرمایه اجتماعی، از ابلاغ قریب‌الوقوع بسته تحولی اجرایی سازمان دانش‌آموزی برای سال ۹۹ خبر داد و افزود: در این بسته تحولی فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش‌آموزی با شعار هر دانش‌آموز حداقل یک نقش اجتماعی به‌صورت راهبردی در سطوح کلان و عملیاتی طراحی شده است و در صورت صلاح دید مقام عالی وزارت به زودی برای اجرا در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی گفت: در بسته تحولی خبرگزاری پانا در گام اول آموزش ۷۵۰ خبرنگار؛ در هر منطقه یک خبرنگار را داریم و تجهیزات اولیه آنان نیز در حد امکان تامین می‌شود و در گام بعدی آموزش خبرنگاران مدارس تحت عنوان۱۱۰ هزار خبرنگار در ۱۱۰ هزار مدرسه در دستور کار خواهد بود.

بحری‌زاده به ارائه بسته تحولی مجلس دانش‌آموزی نیز اشاره کرد و گفت: فقدان ارتباط ساختارمند بین شوراهای دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی یک خلا برای ما بود لذا در این بسته تدابیر لازم برای این موضوع اندیشیده شده است.

۹ دبیرخانه در ۹ استان برای تولید محتوای آموزشی شبکه شاد انتخاب می‌شوند

در ادامه این جلسه اردشیر دهقانی گفت: در این شرایط باید به ناچار استراتژی‌ها را تغییر دهیم تا بتوانیم در مسیر خود حرکت کنیم و ارزیابی خوبی از آن و فعالیت‌های خود داشته باشیم.

وی تشکیل شبکه شاد را موثر دانست و ادامه داد: تشکل‌های دانش‌آموزی می‌توانند از این فضا به خوبی استفاده کنند این شبکه هرچند رویکرد آموزشی دارد اما در پایان اردیبهشت تا پایان شهریور می‌توان از این شبکه اختصاصی برای فعالیت‌های پرورشی و تربیتی استفاده کرد.

تاکید بر نقش بی‌بدیل فضای مجازی

دهقانی به نقش بی‌بدیل فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این فضا یک لبه تیز دوطرفه بود که امروز پی بردیم می‌تواند جز موارد منجی و نجات دهنده باشد امروز فعالیت‌های تربیتی و آموزشی تعطیل نشده و با رشد خوبی روبه‌رو است.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی گفت: اکنون که بستر و زیرساختی وجود دارد ما رویکرد آموزشی را تهیه کردیم و سرفصل‌های مختلفی را به اعضا و مربیان آموزش می‌دهیم تا مسیر تربیت اجتماعی طی و این مهارت منتقل شده باعث تغییر پایدار در دانش‌آموزان شود.

وی افزود: امروزه می‌توان ابزارهای ۳ گانه نگرش، آگاهی بخشیدن و تغییر رفتار را از طریق فضای مجازی منتقل کرد چون بهترین بستر برای آگاهی بخشیدن، دانش‌افزایی است.

انجام فعالیت سازمان دانش‌آموزی سال ۹۹ در قالب ۸۹ اقدام

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی گفت: سازمان دانش‌آموزی فعالیت‌های خود را در سال ۹۹ با بیش از ۸۹ اقدام، ۱۲ فعالیت و ۷ برنامه ارائه می‌دهد که بیش از ۸۵ درصد فعالیت‌ها در معاونت فعالیت‌هاست.

دهقانی درباره تولید محتوای آموزشی گفت: امروز به نتیجه رسیدیم در بستر شبکه شاد، ارائه بسته‌های کوچک به دانش‌آموزان و مخاطبان بهترین راه است امروز سازمان دانش‌آموزی باید با تولید محتوا، فعالیت‌های بانشاط را به کانون خانواده منتقل کند.

وی از تهیه و تولید محتوای آموزشی برای مهر امسال خبر داد و به فرآیند این تولید محتوا اشاره کرد و گفت: برای تولید محتوا ۹ دبیرخانه در ۹ استان ایجاد می‌کنیم اما ۲۱ استان دیگر نیز باید در این استان‌ها برای تولید محتوا اقدام کنند. ۹ استان محتوای دیجیتال متناسب با دانش‌آموزان را برای اول مهر در اختیار قرار می‌دهند. تاکنون ۵۰۰ فیلم کوتاه از مربیان و مدرسان در این راستا به دست ما رسیده است.

در این جلسه درباره برگزاری برنامه‌های مختلف سازمان بحث و گفت‌وگو شد و مدیران به بیان سوالات و دغدغه‌های خود درباره تولید محتوای شبکه شاد پرداختند. اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش ‌آموزی و اردشیر دهقانی معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان و سرپرست خبرگزاری پانا به همراه مدیران و کارشناسانان حوزه تولید محتوای تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار