محمود فرشیدی*

آموزش و پرورش و سال جهش تولید

کلام مسیحایی رهبر فرزانه انقلاب در سال گذشته به تولید، رونق و جانی دوباره بخشید که نمونه‌ای از آن، وفور نعمت در شرایط هجوم بی‌رحمانه ویروس کرونا است.

کد مطلب: ۱۰۳۲۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش و سال جهش تولید

به گزارش الف، در ادامه یادداشت فرشیدی آمده است، در شرایطی که می‌بینیم کرونا چگونه اوضاع کشورهای مدعی پیشرفت را از نظر کمبود برخی نیازهای اولیه بهداشتی به هم ریخته است برای تحقق جهش تولید که امسال بدان نامگذاری شده است هم همتی دوچندان و همگانی باید تدارک دیده شود و هر فرد و نهاد و دستگاهی سهم خود را عرضه و وظیفه خویش را ادا نماید.

در این میان نهاد تعلیم و تربیت کشور نیز می‌تواند براساس مسئولیت تربیت اقتصادی نسل آینده نقش‌آفرین باشد.

معلمان گرانقدر می.توانند از طریق تربیت آینده‌سازان کشور با نگاه پرهیز از اسراف و‌ مصرف کالای بیگانه از طرفی و تبیین شاخصه تولیدکنندگی به عنوان یک فضیلت ملی و انسانی پشتوانه فرهنگی و درازمدت تولید را در آینده تحکیم بخشند.

علاوه برتقویت نگاه اقتصادی دانش‌آموزان و تربیت آنان در این زمینه به عنوان یک برنامه درازمدت می‌توان از جایگاه والای اجتماعی معلمان در جامعه بهره گرفت و نهاد آموزش و پرورش و مدرسه با تجلیل و قدردانی از تولیدکنندگان کارآمد و شرکت‌های دانش‌بنیان و بخصوص اولیای موفق دانش‌آموزان در این عرصه موجب تقویت انگیزه فعالان اقتصاد و تولیدکنندگان شوند.

روشن است که باید ستادی در وزارتخانه برای برنامه‌ریزی و شناسایی راهکارهای تحقق این هدف ایجاد شود تا بتواند در این راه گام بردارد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار