بهره‌برداری از ۲۴۲ پروژه روستایی قزوین در دهه مبارک فجر

قزوین (پانا) -عملیات آماده‌سازی ۵۰ پردیس روستایی تا پایان سال ۹۹ در سطح روستاهای استان صورت می‌پذیرد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۲۴۲ پروژه روستایی قزوین در دهه مبارک فجر

اکرم نجفی، مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: در مراسم افتتاح خانه فرهنگ شهر معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی که با حضور محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، استاندار و جمعی از مدیران کل استان برگزار شد، افزود: روستاییانی که از این پس اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی خود کنند در پردیس‌ها مستقر می‌شوند تا از حمایت‌های ویژه نظیر سهولت در اخذ مجوز و دریافت تسهیلات کم‌بهره برخودار شوند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری قزوین و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، اظهار کرد: طی این سند، تمامی دست‌اندرکاران توسعه روستا از این پس متعهد می‌شوند تا با بسیج تمامی امکانات، ظرفیت‌ و نیروهای خود در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد روستاها اقدام کنند.

نجفی یادآور شد: برای نخستین مرتبه در کشور، این صندوق بیمه برای حمایت از راه‌اندازی پردیس‌های روستایی در قزوین تسهیلات کم‌بهره در اختیار استان قرار خواهد داد.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره به اینکه پوشش جامع هدف روستایی از مهمترین اهداف تفاهم‌نامه بین استانداری و صندوق بیمه اجتماعی است، تاکید کرد: قصد داریم طی ۲ سال آینده پوشش بیمه ۲۹ درصدی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان قزوین را به ۵۰ درصد افزایش دهیم.

نجفی به بهره‌برداری از ۲۴۲ پروژه روستایی استان در دهه مبارک فجر امسال اشاره و افزود: برای افتتاح طرح‌های یاد شده ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۱۰۰ میلیارد ریال آن در حوزه‌های مختلف گازرسانی، برق، آبرسانی و سایر خدمات عمومی روستایی بخش رودبار الموت شرقی بوده است.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان جشنواره عکس در بخش حرفه‌ای، روستا و زندگی و موبایلی به همراه اعطای حکم مستمری بازنشستگی صندوق بیمه عشایری به تن از روستاییان منطقه، تجلیل شد.

خانه فرهنگ معلم کلایه در زمینی به مساحت ۱۰۹۰ متر مربع و با ۷۵۰ متر زیربنا، با ۱۳ میلیارد ریال هزینه احداث و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه خرید و نصب تجهیزات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار