رئیس گروه توسعه و نظارت بر امور شوراها و مدارس هیئت امنایی وزارت آموزش و پرورش :

شوراها باعث پیشرفت و توسعه یک کشور می‌شوند

شهر قدس (پانا) -دوره توانمند سازی مدیران مدارس هیئت امنایی که با حضور رئیس گروه توسعه و نظارت بر امور شوراها و مدارس هیئت امنایی وزارت آموزش و پرورش مدیر آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در شهر قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
شوراها باعث پیشرفت و توسعه یک کشور می‌شوند

در این نشست، روحی رئیس گروه توسعه و نظارت بر امور شوراها و مدارس هیئت امنایی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظام شورایی است و به هنگام وضع قانون اساسی کشور توجه ویژه‌ای به شوراها شد، به صورتی که در بند، بند قانون اساسی از شوراها نام برده شده است .

او ادامه داد: شوراها کمک بسیار ویژه ای به اداره یک کشور می کنند و در مدارس نیز ما دارای شورای پنج‌گانه هستیم که به اداره مدارس کمک بسزایی می کنند و درکل کشور ما حتی امورات بسیار ریز و جزئی هم با کمک شوراها اداره می شود وشوراها با در نظر گرفتن ابعاد و نظریه‌های مختلف با توجه به موقعیت بهترین تصمیم هارا می گیرند و وحدت کلمه را حفظ می کنند.

او بیان کرد: این شوراها باعث پیشرفت و توسعه یک کشور می شوند و هنگامی که در یک کشور شوراها باهم هماهنگی داشته باشند و وظایف خود را به خوبی انجام دهند آن کشور، یک کشور توسعه یافته به حساب می آیدو بنابراین شما نیز در مدارس می توانید با استفاده از شوراهای فعال پیشرفت کنید و آینده خوبی را برای خود و مدارس رقم بزنید .

روحی تاکید کرد: در مدارس هیات امنایی، هیئت امنا باید نهایت همکاری را با مدیر و دست اندرکاران و شورای پنجگانه مدرسه داشته باشند و در ارتباط به نحوه اجرای مصوبات مدرسه و شورا تصمیم بگیرند .

او با اشاره به آئین نامه شرح وظایف هیئت امنا اذعان کرد: هیئت امنا و مدیر مدرسه طی فرآیندی تصمیم می گیرند که مصوبات شورای پنجگانه مدرسه را چگونه اجرا کنند و اگر دارای نقص است آن نقص را قبل از اجرا برطرف کند، یعنی قانون گذار شورای پنجگانه و مدرسه هستند و اجرا کننده قوانین هیئت امنا.

رئیس گروه توسعه و نظارت بر امور شوراها و مدارس هیئت امنایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: طبق قوانین مدارس هیئت امنایی، یکی از لازمه‌های ساخت مدارس قبل از هر چیزی تشکیل هیئت امنای یازده نفره مدرسه است و حداقل الزامیست ۹ نفر از یازده نفر برای تشکیل هیئت امنا وجود داشته باشد که با مشکل در مدارس مواجه نشوند.

او در ارتباط با کلاس های فوق برنامه عنوان کرد: برگزاری کلاسهای فوق برنامه و گرفتن هزینه برگزاری تنها مختص به مدارس هیئت امنایی نیست و دیگر مدارس حتی مدارس غیر دولتی و استثنایی نیز برای برگزاری ‌کلاسهای فوق برنامه هزینه دریافت می کنند و کلاسهای فوق برنامه در تمامی مدارس با توجه به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می شود و از مدیران مدارس انتظار می رود که این کلاسها را در سطح مطلوبی از کیفیت آموزش برگزار کنید.

خبرنگار: آرین کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار