با باغ وحش های 4 مقصد دبی ، مالزی، تایلند و کیش آشنا شوید!<span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span lang="AR-SA" style="font-size:11.0pt"><span arial="" style="font-family:"><span style="font-weight:normal">از میان مطالب پبشین سا

تهران (پانا) - باغ وحش ها به دلیل به نمایش گذاشتن تنوع زیستی و جانوری هر منطقه، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری محسوب می شوند. در ادامه با باغ وحش های چهار مقصد گردشگری مهم آشنا می شوید.

کد مطلب: ۸۵۶۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
با باغ وحش های 4 مقصد دبی ، مالزی،  تایلند و کیش آشنا شوید!<span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span lang="AR-SA" style="font-size:11.0pt"><span arial="" style="font-family:"><span style="font-weight:normal">از میان مطالب پبشین سا

باغ وحش ملی نگارا مالزی

حدود 50 سال پیش در یک منطقه ی جنگلی و کوهستانی زیبا باغ وحشی ساخته شد که باغ وحش ملی مالزی نام گرفت این باغ وحش توسط بخش خصوصی مالزی اداره می شه و حدود 44 هکتار مساحت داره باغ وحش ملی یا باغ وحش نگارا مالزی که از دیدنی های کوالالامپور مالزی می باشد با فاصله 13 کیلومتر از مرکز کوالالامپور واقع شده .

این باغ وحش که در میان جنگل های بکر قرار داشت، هم اکنون مانند دهکده ای است که در میان جنگل های انبوه قرار دارد این باغ وحش سرسخت مسافرین تور مالزی ارزان و لحظه آخری را به خود جذب کرده است :

شما می توانید شاهد بیش از 450 گونه حیوانی شامل انواع پستانداران، پرندگان، دوزیستان، خزندگان و آبزیان بوده که در مجموع متجاوز از 5 هزار جاندار است که 90 % آنها در فضایی با چشم انداز وسیع و باز و تا حد امکان شبیه به زیست گاه های طبیعی شان نگهداری می شوند.در این باغ وحش که از مهمترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور است شما ناظر گونه هایی از حیوانات خواهید بود که در حد خود بسیار نایاب و یا منحصر به منطقه می باشند مثل ببر سوماترایی و میمونهای دراز دست و آرانگوتان.ببر سوماترایی ، میمون های دراز دست و آرانگوتان ها از جمله حیواناتی هستند که نه تنها کمیابن بلکه طرفداران پر و پا قرص زیادی هم دارن که می تونن تو این باغ وحش اونا رو ببینن .

از میان مطالب پبشین سایت: با غذاهای خیابانی استانبول و گرجستان آشنا شوید .

باغ وحش نگارا Negara هم یه آکواریوم داره که به آکواریوم تانکا عبدالرحمن معروفه و بسیار بسیار جالب و تماشاییه.آکواریوم این باغ وحش بیش از 80 گونه از آبزیان، دو زیستان و نرم تنان آبهای شور و شیرین را در خود جای داده و از پر بازدیدکننده ترین قسمتهای باغ وحش است. از برنامه های جالب باغ وحش ملی نگارا کوالالامپور، نمایش فیل هاست. در این مجموعه اسب سواری و فیل سواری و نمایش روزانه شیر دریایی نیز در نظر گرفته شده است. این باغ وحش یکی از مهمترین جاذبه های مالزی به شمار میرود .

از برنامه های جالب باغ وحش ، نمایش فیل هاست که ساعتهای 10:30 صبح و 2،30 بعدازظهر شروع می شود که البته مشروط بر اعلام برنامه بر روی آمفی تئاتر مخصوص فیلهاست که برنامه در آنجا اجرا می شود .ساعت 11 صبح و ساعت 3 بعدارظهر نمایش دیگری نیز در آمفی تاتر اصلی اجرا . چنانچه علاقه مند باشید شنبه شبها می توانید از نزدیک شاهد فعالیت و جنب و جوش حیوانات شب زی باشید که فقط شبها قابل رویت می باشند .

ورودی این باغ وحش نفری 15 رینگیته و برای بردن دوربین فیلم برداری هم باید بلیط جداگانه ای بگیرید و دم درب ورودیش هم چون این باغ وحش خیلی بزرگه ماشین های ونی گذاشتن که با پرداخت 5 رینگیت میبرن و تمامی قسمتهای باغ وحش رو نشون میدن ، البته وسطاش یه جا نگه میدارن به مدت 20 دقیقه که بعضی از قسمتها رو خودتون ببینید و یا احتمالا عکس بگیرید و بعد دوباره سوار میشید و بقیه مسیر.در این پارک حیوانات به صورت آزاد زندگی میکنن و فقط حیوانات وحشی و خطرناک داخل حصار هستن.رسیدن به اینجا سیستم خط آهن سریع (LRT) و در ایستگاه وانگسا ماجو، خط کلانا جایا پیاده شوید. یک تاکسی بگیرید و به باغ وحش نگارا بروید .

باغ وحش و پارک سافاری ورلد بانکوک , تایلند

شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که از بودن حیوانات در قفس ناراحت می شوید و علاقه ای به رفتن به چنین باغ وحش هایی ندارید، پس به شما توصیه می‌کنیم در سفری که به بانکوک دارید حتما باغ وحش و پارک سافاری ورلد Safari World Zoo and Park که در آنجا حیوانات به صورت آزادانه درکنار هم زندگی می‌کنند، را ببینید. سفر باتو اطلاعات بیشتر در تور تایلند لحظه آخری و ارزان به شما ارائه می کند.

در سال 1988 باغ وحش و پارک سافاری ورلد Safari World Zoo and Park به دو قسمت تقسیم شده است، قسمت اول مربوط به باغ وحشی که در متن بالا به آناشاره کردیم است و حیوانات به صورت آزادانه در آنجا زندگی می‌کنند و شما می‌بایست با ماشین و یا اتوبوس هایی که در آنجا برای گشت مسافران قرار داده شده است،به داخل محوطه بروید و از دیدنشان لذت ببرید. مساحت این قسمت از باغ وحش 4800000 مترمربع است. همچنین 1800000مترمربع نیز به باغ پرندگان اختصاص داده شده است و قسمت دوم این باغ وحش، شامل: پارک آبی مخصوص آبزیان، باغ وحش سنتی، غرفه‌های فروش مواد غذایی ، فروشگاه‌های مخصوص فروش کالاهای خاص شهر بانکوک برای سوغات است .

باغ وحش و پارک سافاری ورلد Safari World Zoo and Park یکی از زیباترین مناطق در شهر بانکوک است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در بخش اول از قسمت اول، حیوانات گیاهخواری نظیر گورخر، شتر، بزکوهی، آهو، کرگدن، شتر مرغ، پلیکان، لک لک آفریقایی و ... در کنار هم زندگی می‌کنند. زمانی که با ماشین به این حیات وحش می‌آیید می‌توانید در میانه راه توقف کنید و از داخل ماشین این فضای خوب را تماشا کنید و عکس بگیرید. فقط و فقط باید چند نکته بسیار ساده را بدانید و آنها را انجام دهید:

آرام رانندگی کنید

به حیوانات غذا ندهید

از زدن بوق و ایجاد سر و صدا جدا خودداری نمایید

وقتی به آرامی حرکت میکنید، دسته ای از آهوها را خواهید دید که در حاشیه جاده در حال حرکت هستند، طبق تحقیقات انجام شده این دسته از آهوها بزرگترین گله در جهان هستند.

واقعا رانندگی در این منطقه و دیدن حیوانات مختلف که هیچ کدام توجهی به بازدیدکنندگان ندارند و در حال زندگی دسته جمعی خودشان هستند، حس خوبی را در هر فرد ایجاد میکند.

بیابان های سافاری ورلد wilderness of Safari World یکی از بهترین بیابان ها برای زندگی حیوانات مختلف است که به جرات می‌توان گفت نمونه مشابهی از آن را در جای دیگر ندیده اید.

در هنگام ورود به منطقه باغ وحش و پارک سافاری ورلد Safari World Zoo and Park ، گیت‌های آهنی قرار گرفته است که از بلندگویی که در آنجا قرار گرفته است، صدایی می‌شنوید که به شما می‌گوید حتما در طول راه در ماشین خود بمانید و به هیچ عنوان پنجره ماشینتان را به پایین نکشید. محیطی جذاب را مشاهده خواهید کرد، روی بیشه زار، کنار درختان را نگاه کنید، حتما ببری در آن زیر درحال چرت نیم روزی است؛ اگر در زمان غذا دادن حیوانات بروید، می‌توانید نحوه غذا خوردن آنها را نیز ببینید. اگر تا به حال حیوانات را مخصوصا حیوانات وحشی را در مستندها دیده اید، هم اکنون به صورت زنده آنها را می‌بینید، جثه آنها شما را شگفت زده خواهد کرد، برای مثال یک بچه پلنگ تقریبا با قدی بلندتر از شما و وزنی حدودا 2 برابرتان در اینجا زندگی می‌کند.

در مورد تور ارمنستان یشتر بخوانید.

زمان مناسب برای دیدن شیرها ساعت اولیه بازگشایی این حیات وحش است، چرا که میان شیرها غذا پخش می شود و شما به راحتی آنها را در میان بیشه زار ها درحالی که رو به خورشید درازکشیده اند، خواهید دید.

بعد از دیدن حیات وحش، یک پارک آبی Marine Park که حیوانات آبی بسیار زیاد و متنوعی در آن است، را خواهید دید، دقت کنید برای رفتن به اینجا زمانی را انتخاب کنید که در باغ وحش و پارک سافاری Safari World Zoo and Park ، نمایش های مختلفی برگزار می شود، نمایش حرکات جذاب فیل ها و دلفین ها، بوکس اورانگوتان ها، توپ بازی شیرهای دریایی و ... .ممکن است برای بزرگسالان کمی خسته کننده باشد اما یک روز بسیار عالی برای کودکتان خواهد بود.

قسمت جذاب دیگری که در این باغ وحش هست مکانی‌ست برای غذا دادن به زرافه های زیبا، غذای آنها موزهای رسیده هستند که شما می‌توانید با دستان خودتان به این حیوانات اهلی و زیبا غذا بدهید و با آنها عکس های یادگاری بگیرید.

باغ وحش سافاری ورلد فضایی امن و زیبا هم برای حیوانات و هم برای گردشگران ایجاد کرده است، محیطی که هم سرگرم کننده برای بزرگسالان است و هم برای کودکان.

سفری به باغ وحش دبی

لذت تماشای شکوه یک طاووس رویایی و یا چشم در چشم شدن با یک گربه وحشی که جزء گونه های کم یاب گربه سانان است، حتما برای شما تجربه ای منحصر به فرد خواهد شد.پیشنهاد می شود قیمتهای مناسب آفر تور دبی را ببینید.

اگر به حیوانات علاقه مند هستید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما از باغ وحش دبی دیدن نمایید. در این باغ وحش می توانید زیبایی های حیوانات را از نزدیک حس کنید.

علاوه بر زیبایی های آن، اتفاقات هیجان انگیز دیگری هم در انتظارتان خواهد بود؛ تصور کنید صدای غرش شیری را که از فاصله چند متری می شنوید و لرزه بر تن شما می اندازد و یا بازیگوشی های شامپانزه های این باغ وحش شما را به وجد می آورد.

بازدید از باغ وحش دبی می تواند تفریحی لذت بخش برای همه سنین باشد و فرقی هم ندارد که شما چند سال دارید؛ در هرسنی که هستید می توانید از آن دیدن نمایید و از دیدن زیبایی های آن لذت ببرید.

باغ وحش دبی در یک و نیم کیلومتری دبی در امارت متحده واقع شده و در سال ۱۹۷۶ توسط شیخ راشد بن مکتوم، حاکم اخیر دبی ساخته شده است.

این باغ وحش در جمیرا است .

در طول دو سال اول که کار خودش را آغاز کرده بود، تنها حیوانات محدودی مانند گربه های وحشی و میمون ها و حیوانات سم دار و هم چنین اکواریوم کوچکی با ماهی های اندکی در آن وجود داشت. در طول سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ این باغ وحش دوباره بازسازی گردید و در سال ۱۹۷۱ مدیریت آن به دست شهرداری دبی سپرده شد.

در این باغ وحش گربه وحشی و انواع نادری از شامپانزه های وحشی را پرورش می دهند.

انواع گونه های جانوری در باغ وحش دبی

۲۳۰ گونه جانوری در این باغ وحش زندگی می کنند.این گونه ها شامل ۲۴۸ گونه از پستانداران از جمله روباه، کفتار و شیر آسیایی، جگوار و میمون های دم کوتاه، گوریل ، گرگ های دم خاکستری، گربه وحشی گوردون و پرندگانی هم چون عقاب طلایی، طوطی ، شتر مرغ و هم چنین ۴۰۰ گونه خزنده هستند.

۲۳۰ گونه از حیوانات باغ وحش را گربه سانان بزرگ مانند شیر، پلنگ و کفتار، روباه تشکیل می دهند .

گونه های در معرض خطر مانند ببر بنگال، ببر سیبری، گرگ عربی، گربه وحشی عربستان، گرگ خاکستری، و گوریل هم در این باغ وحش دیده می شود.

باغ وحش پارک آهوان جزیره کیش

باغ وحش پارک آهوان جزیره کیش، تنها باغ وحش کیش است که بعنوان یکی از جاهای دیدنی کیش که در تور کیش بازدید می شود و معدود نقاط بکر و دارای پوشش گیاهی مناسب جزیره کیش به حساب می آید. پارک آهوان کیش با 2 هکتار مساحت، دارای 17 قفس برای نگهداری از انواع حیوانات می باشد که از جمله ی آنها شیر، آهو، روباه، شغال، میمون های سنجابی، گوزن، اسب و چند گونه از پرندگان استرالیایی در بوستان آهوان نگهداری می شوند. در سفر با تور کیش حتما از این مکان دیدن کنید.

آهو های این مجموعه برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند به صورت آزادانه و بدون هیچ محدودیتی در بوستان زندگی می‌کنند. دلیل نام گذاری باغ وحش پارک آهوان نیز همین موضوع بوده است. همچنین در این بوستان، وسایل بازی کودکان نیز نصب شده است. ورودی باغ وحش پارک آهوان بسیار دیدنی است.در این پارک با یک قطار کوچک بازدید کنندگان را تا قسمت های مختلف پارک همراهی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار