آمار مصدومان زلزله 5.9 ریشتری کرمانشاه به ۱۵۶ نفر رسید

تهران (پانا) - زلزله 5.9 ریشتری بعداز ظهر امروز (یکشنبه) کرمانشاه که در برخی استان‌های همجوار نیز احساس شده است، تاکنون ۱۵۶ نفر مصدوم برجای گذاشته است.

کد مطلب: ۸۳۹۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آمار مصدومان زلزله 5.9 ریشتری کرمانشاه به ۱۵۶ نفر رسید

پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور، در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری تازه‌آباد استان کرمانشاه گفت: شدت این زمین‌لرزه در استان کردستان نیز احساس شده است و هم‌اکنون تیم‌های ارزیاب هوایی و زمینی اورژانس به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تمام نیروهای اورژانس در استان کرمانشاه و کردستان در آماده باش هستند، ادامه داد: بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است که با توجه به شدت تندباد در این منطقه، مجددا به آشیانه بازگشته است اما آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس در قالب 10 تیم امدادی به منطقه اعزام شده‌اند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: هنوز از تعداد دقیق مصدومان این زمین‌لرزه آماری در دست نیست و تاکنون سه نفر مصدوم شده‌اند.

10 تیم ارزیاب هلال احمر از سرپل ذهاب، کرند غرب و قصر شیرین به منطقه اعزام شده اند

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: این زمین لرزه در تازه آباد استان کرمانشاه و در منطقه ای متاثر از 40 هزار نفر و با تعداد 318 روستا رخ داده است.

وی افزود: 10 تیم ارزیاب هلال احمر از سرپل ذهاب، کرند غرب و قصر شیرین به منطقه اعزام شده اند تا نسبت به خسارات احتمالی بررسی های لازم را انجام دهند.

زلزله تازه‌آباد تاکنون ۱۵ مصدوم به دنبال داشته است

فرماندار ثلاث‌باباجانی گفته است که این زلزله تاکنون تلفات جانی نداشته است و تنها ۱۵ نفر دچار مصدومیت شدند. واحدهای مسکونی و تجاری به‌ویژه در مناطق فرسوده دچار خسارت و تخریب شده‌اند اما تلفات جانی به دنبال نداشته است.

به دلیل احتمال وقوع پس‌لرزه این مصدومان در فضای باز در حال مداوا هستند و مردم نیز در فضای باز حضور دارند.

آماده‌باش 2 استان در پی وقوع زلزله کرمانشاه

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش دو استان در پی زلزله امروز کرمانشاه خبر داد.

آمار مصدومان زلزله به ۱۵۶ نفر رسید

همچنین پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور درباره آخرین آمار تعداد مصدومان زلزله تاکنون گفت: شمار مصدومان زلزله 5.9 ریشتری تازه‌آباد کرمانشاه به 26 نفر رسید که 10 نفر از آنها به مراکز درمانی منتقل و 16نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

کولیوند درباره جدیدترین آمار مصدومان این زلزله گفت: تاکنون ۱۵۶ نفر بر اثر این زمین‌لرزه مصدوم شدند.

زلزله امروز تازه‌آباد کرمانشاه، پس‌لرزه زلزله آبان‌ماه در این منطقه بوده است

همچنین مهدی زارع استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی درباره وقوع زلزله 5.9 ریشتری امروز در تازه‌آباد استان کرمانشاه به پانا می‌گوید از نظر موقعیت کانون زمین‌لرزه می‌توان گفت که رخداد این زلزله با بزرگای 5.9، پس‌لرزه همان زلزله روز 21 آبان ماه سال گذشته ازگله سرپل ذهاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار