تکذیب ادعای مشاور سابق ترامپ درباره دیدار خرازی و کری در پاریس

تهران (پانا) - ادعاهای مشاور سابق رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص دیدار رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با وزیر امور امور خارجه دولت اوباما تکذیب شد.

کد مطلب: ۸۲۱۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب ادعای مشاور سابق ترامپ درباره دیدار خرازی و کری در پاریس

روز گذشته بود که جیسون آزبورن، مشاور سابق ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ادعاهایی مبنی بر دیدار سه تن از مقامات وزارت امور خارجه کشورمان با جان کری، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما (رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا) در پاریس را مطرح کرد. (اینجا)

وی در توئیتی دیگر در صفحه شخصی خود با انتشار عکسی مدعی شد که کمال خرازی، رئیس و عضو شورای راهبردی وزرات امور خارجه کشورمان یکی از سه عضو هیات ایرانی دیدار کننده با جان کری در پاریس بوده است.

امروز رایزن فرهنگی کشورمان در پاریس به اظهارات مشاور سابق ترامپ واکنش نشان داد و به تکذیب این مطلب پرداخت.

حمید مرادخانی در این باره گفت: «آقای دکتر کمال خرازی امروز یکشنبه ٢٣اردیبهشت ماه جهت شرکت در جلسات "بنیاد رهبران برای صلح "، به پاریس سفر کرده است. لازم به ذکر است که بنیاد مذکور به ابتکار ژان پییر رافارن، نخست وزیر سابق فرانسه تاسیس شده است و این جلسه نخست و شروع کار بنیاد رهبران برای صلح محسوب می‌شود. قابل ذکر است که آقای دکتر کمال خرازی نماینده ثابت ایران در کلیه جلساتی خواهد بود که از سوی این بنیاد به تناوب تشکیل خواهد شد. ٢٧ نماینده دیگر از سایر کشورها عضو این بنیاد شده‌اند که همگی از روسای سابق دولت‌ها یا وزرای سابق هستند ولی به عنوان نمایندگان دولت‌های خود حضور می‌یابند. امروز آقای خرازی فقط با آقای رافارن ملاقات داشته است.»

بعد از وی نوبت به دفتر کمال خرازی رسید که نسبت به خبرسازی‌های آزبورن واکنش نشان دهد و در اطلاعیه‌ای متذکر شود: «در پی انتشار خبری به نقل از جیسون آزبودن، مشاور سابق ترامپ مبنی بر ملاقات دکتر کمال خرازی با جان کری در پاریس، امروز دفتر رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ضمن بی اساس بودن خبر مزبور اعلام کرد که آقای دکتر خرازی امروز برای شرکت در اجلاس رهبران برای صلح که به ابتکار آقای رافارن، نخست وزیر سابق فرانسه برای بررسی بحران‌های بین‌المللی تشکیل شده عازم پاریس شده و تنها با آقای رافارن ملاقات داشته. گفته می‌شود جان کری چند روز پیش در فرانسه بوده و پاریس را ترک کرده است و تولیدکننده خبر مزبور ناشیانه سعی کرده این دو سفر را به هم مرتبط سازد.»

خبرسازی‌های مشاور ترامپ به نوعی در راستای هم‌نوایی با مقامات تلاویو است چرا که وی در هر یک از تویئت‌های خود، نخست وزیر اسرائیل را به دیدن این مطلب دعوت کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار