حبیبی: شبکه شاد روی هر بستری، چه اینترنت موبایل و چه وای فای رایگان است

دانش‌آموزان به تدریج در حال تطبیق خود با فضای مجازی هستند/سرعت و پهنای باند شبکه شاد افزایش یافته است/بسته‌های ایمن اینترنت و قابلیت‌های جدید روی نسخه تحت وب «شاد» فعال می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش به افزایش اثرپذیری و نقش خانواده‌ها در زیست بوم آموزشی جدید اشاره و عنوان کرد دانش‌آموزان به تدریج در حال تطبیق خود با فضای مجازی هستند.

کد مطلب: ۱۱۲۷۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
حبیبی: شبکه شاد روی هر بستری، چه اینترنت موبایل و چه وای فای رایگان است

محمود حبیبی در نشستی خبری با تاکید براینکه آموزش‌ها در دنیا به سمت استفاده از فضای مجازی هدایت می‌شود اما در کل دنیا و بالتبع در کشور ما شیب تغییرات تا قبل از کرونا ملایم بود اظهار کرد: کرونا باعث شد وارد یک زیست بوم جدیدی شویم و مجبور شدیم برای مواجهه با این تغییرات راهکارهایی در نظر بگیریم که یکی از آنها شاد بود و با فراز و فرودهایی همراه بود.

حبیبی با اشاره به اینکه در سال گذشته مشکلات بیشتری در استفاده از شبکه شاد وجود داشت و میزان استفاده از شاد محدود بود گفت: با آغاز سال تحصیلی ما آمادگی بیشتری کسب کردیم و فرهنگ سازی و آموزش خاص برای استفاده از این پلتفرم شکل گرفت.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در زیست بوم جدید مولفه‌های آموزشی با مولفه‌های سنتی تفاوت دارد اضافه کرد: روش تدریس در زیست بوم جدید خودش را نشان می‌دهد و نیازمند آموزش و به کارگیری خلاقیت بیشتر هستند. معلمان‌ ما با این چالش روبه رو هستند، هرچند اتفاقات خوبی هم رخ داده و در شروع مسیر قرار داریم.

دانش‌آموزان به تدریج در حال تطبیق خود با فضای مجازی هستند

وی در ادامه به افزایش اثرپذیری و نقش خانواده‌ها در زیست بوم آموزشی جدید اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان هم به تدریج در حال تطبیق خود با فضای مجازی هستند. صحیح است که کارهای بزرگی انجام دادهایم و به آن افتخار می‌کنیم، اما به این مفهوم نیست که کار بدون نقص پیش می‌رود. تا تغییر ایجاد و زیست بوم جدید مستقر شود چنین اشکالاتی اجتناب ناپذیر است ولی آرام آرام بهبود می‌یابد.

به گفته وی یک شبکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفره از متخصصان فناوری در سطح آموزش و پرورش داریم که به ما کمک می‌کنند همچنین سازمان‌های بیرونی نیز به ما کمک کردند و باید از حمایت بخش‌های دیگر قدردانی کنیم.

حبیبی درباره مشکل سرعت اینترنت در شبکه شاد نیز گفت: در این زمینه پهنای باند کاربران در بعد زمان و ابعاد مختلف دیگری نیز مطرح است. سعی کردیم ظرفیت‌های مختلف را به کار بگیریم. جلسات مختلفی با همکاران فنی شاد داریم و روزبه روز سرعت را رصد می‌کنیم. شاید مبنا را اپلیکیشن‌های روز بگیرید اما درنظر بگیرید اینها هیچگاه با افزایش حجم کاربر در یک بازه زمانی مشخص روبه رو نبودند و واتساپ در یک بازه زمانی شش هفت ساله اشکالات خود را رفع کرده است.

باید به شبکه ‌شاد فرصت داده شود

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: باید به شبکه ‌شاد نیز فرصت داده شود که این کار را انجام دهند. با این حال از یک ماه گذشته سرعت و پهنای باند شبکه شاد افزایش یافته است. اما دائم در حال رصد و رفع مشکلات هستیم.

وی درباره مشکلات استفاده چند دانش‌آموز در یک خانواده از یک ابزار هوشمند عنوان کرد: روی نسخه اندرویدی چند کاربر می‌توانند وارد شوند. حتی فردی اگر معلم باشد و فرزند هم داشته باشد با دو نقش مختلف می‌تواند وارد شود. اما نسخه تحت وب هنوز همه قابلیت‌های جدید را ندارد و تیم فنی قول داده‌اند به زودی قابلیت‌های جدید روی نسخه تحت وب هم فعال می‌شود.

حبیبی درباره استفاده از نظر معلمان در طراحی شبکه شاد گفت: تمام ارکان آموزش و پرورش معلم اند و بین کارمندان و معلمان فاصله‌ای وجود ندارد. با این حال معلمان و متخصصان فنی در سراسر کشور داریم که به ما کمک و موارد را مطرح می‌کنند. چرخه رشد نرم افزار نیز متوقف نشده و این روند تداوم دارد.

فعال شدن بسته‌های ایمن اینترنت

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش به جزئیات فعال شدن بسته‌های ایمن اینترنت پس از منتفی شدن سیمکارت دانش‌آموزی گفت: جلسات مختلفی با وزارت ارتباطات برگزار کردیم. ارائه سیمکارت شاد اکنون از دستورکار وزارت ارتباطات خارج شده و برنامه شان ارائه سیمکارت ایمن است که دانش‌آموز می‌تواند به سایت‌های ایمن دسترسی داشته باشد. اجرای این سیاست بر عهده وزارت ارتباطات است و ما نیز پیگیر هستیم.

به گفته وی شاد روی هر بستری که باشد چه اینترنت موبایل و چه وای فای رایگان است و بستر تفاوتی ندارد. مشکلات سرعت اینترنت در روزهای گذشته تا حدود زیادی بهبود یافته است. تقویت زیرساخت‌ها تداوم خواهد داشت. ۲ میلیارد و ۷۹۲ میلیون پیام در شبکه شاد در یک ماه گذشته تبادل شده است که نشان می‌دهد از شبکه شاد به صورت گسترده استفاده می‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار