مرتضایی: ارزشیابی عملکرد افراد باید چراغ هدایت سازمان در نیل به اهداف باشد

تهران (پانا) - به گفته معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اهمیت ارزیابی عملکرد افراد در یک سازمان باید چراغ هدایت آن سازمان در رسیدن به اهداف آینده باشد.

کد مطلب: ۱۱۲۱۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مرتضایی: ارزشیابی عملکرد افراد باید چراغ هدایت سازمان در نیل به اهداف باشد

اسدالله مرتضایی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، بعدازظهر امروز یک شنبه ۱۶ شهریورماه ۹۹ در مراسم تقدیر از کارمندان نمونه این سازمان که در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای سازمان پژوهش اظهار کرد: مراسم حاضر قرار بود در هفته آغازین شهریور به مناسبت هفته دولت برگزار شود که بنا به دلایلی مقدور نشد و با خواست ریاست سازمان امروز برگزار شد.

مرتضایی با اشاره به تاریخچه‌ای از ارزیابی عملکرد کارکنان گفت: مباحثی مثل دوسویه بودن ارزشیابی، مدیریت عملکرد و محوری شدن مدیریت عملکرد به تدریج ارزیابی عملکرد یکی از محورهای اساسی در عملکرد سازمان‌ها شد. در کشور ما از زمان خواجه رشیدالدین فضل الله این موصوع مطرح شد ولی در سال ۱۳۴۹ به طور رسمی مطرح شد و با سیر تاریخی به سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی مربوط شد.

وی در تعریف ارزیابی عملکرد اطهار کرد: به طور خلاصه کارایی، اثربخشی و بهره‌وری شاخص‌های تعریف عملکرد خوب هستند. ضرورت و اهمیت توجه به این موضوع از حیث عملکرد فردی و سازمانی گرچه مورد توجه است اما کمتر به آن عنایت شده است که با تصمیم دکتر ملکی قرار شد به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به ارزشیابی همکاران سازمان پژوهش گفت: ۸۶ نفر از همکارانمان در سازمان توانستند نمره ۱۰۰ را کسب کنند. البته که ارزشیابی تنها باهدف شناسایی کارکنان ضعیف انجام نمی‌شود بلکه می‌خواهیم از این ارزشیابی‌ها بهره‌ای هم بگیریم. باید فرایند ارزشیابی‌ها را به نحوی جلو ببریم که گواه نیل به اهداف و مقاصد فرض شده برای سازمان باشد. یعنی غرض از ارزیابی عملکردها احصای قوت‌ها و برداشت موانع است، لذا امیدواریم مسیر را به گونه‌ای پیش ببریم که ارزیابی برای ما چراغ راه و نور هدایت باشد تا در نیل به اهداف توفیق بیشتری داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار