سورتمه ریلی پارک جنگلی سیاهداران

تالش (پانا) - سورتمه ریلی تالش در بام شهر تالش و در قسمت جنوب شرقی شهر، در دل جنگل سیاهداران احداث شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری تالش به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۴۶۴۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
سورتمه ریلی پارک جنگلی سیاهداران

سورتمه، وسیله‌‌ای است که در گذشته‌های دور در مسیرهای برفی به منظور حمل و نقل استفاده می‌شد؛ اما در دهه‌های اخیر مجموعه‌های سورتمه‌‌سواری در برخی از شهرهای کشور ما تاسیس شده است.

یکی از این مجموعه‌های تفریحی، سورتمه تالش است که در در دل جنگل سیاهداران، چشم‌اندازی رویایی از شهر را در اختیار گردشگران می‌گذارد.

سورتمه وسیله‌ نقلیه‌ بدون چرخی است که در گذشته‌های دور در مسیرهای برفی به منظور حمل و نقل استفاده می‌شد؛ در پارک جنگلی سیاهداران شما میتوانید از سرعت و هیجان و همچنین زیبایی حیرت‌انگیز کوه، جنگل و دریا در کنار همدیگر لذت ببرید.

سورتمه ریلی تالش در بام شهر تالش و در قسمت جنوب شرقی شهر، در دل جنگل سیاهداران احداث شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری تالش به شمار می‌رود.

سورتمه تالش، یکی از مجهزترین‌ و مدرن‌ترین سورتمه‌های ریلی کشور در بام تالش است که مسیری به‌طول ۱,۰۵۵ متر (یک کیلومتر و ۵۵ متر) در دل جنگل سیاهداران دارد و با استفاده از اصول مهندسی روز دنیا و با همکاری شرکت آلمانی ویگاند، در سال ۱۳۸۹ خورشیدی به بهره‌برداری رسیده و با استانداردهای ایمنی بسیار بالا در حال حاضر، به یکی از مکان های دیدنی تالش تبدیل شده است.

بخشی از مسیر سورتمه تالش به‌صورت ریل مستقیم (لیفت) و بخش‌هایی دیگر به‌شکل ریل غیرمستقیم (مارپیچ) است و در تمام طول مسیر می‌توان از چشم‌انداز زیبای مناظر خیره‌کننده جنگل سیاهداران لذت برد.

بخش مارپیچ مسیر هیجان‌انگیزتر است و معمولا مورد استقبال جوانان قرار می‌گیرد.

واگن‌‌های سورتمه ریلی تالش به دو صورت تک‌نفره و دونفره طراحی شده است. در واگن دونفره مجموع وزن دو نفر نباید بیش از ۱۲۰ کیلوگرم باشد؛ شخصی که وزن بیشتری دارد، باید در قسمت عقب واگن بنشیند، ترمز و کنترل سرعت نیز در اختیار سرنشین عقبی است.

وجود اهرم‌های متعدد در این سورتمه، امکان تنظیم سرعت حرکت را به شما می‌دهد؛ البته حداکثر سرعت سورتمه تالش، ۴۰ کیلومتر بر ساعت است. هنگامی که سوار بر سورتمه از دامنه سرسبز جنگل‌ سیاهداران تالش گذر می‌کنید، تماشای خرامیدن مارال‌ها (گوزن قرمز ایرانی یا خزری) نیز شما را افسون خواهد کرد.

دانش‌آموزخبرنگار: آوا رحیم‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار