کارشناس آموزش متوسطه اداره آموزشوپرورش شهرستان بن:
آزمونهای پیشرفت تحصیلی با هدف سنجش دستاوردهای یادگیری دانش آموزان طراحی میشود
بن (پانا) - کارشناس آموزش متوسطه اداره آموزشوپرورش شهرستان بن هدف از طراحی آزمونهای پیشرفت تحصیلی را سنجش دستاوردهای یادگیری دانشآموزان و شناسایی نقاط ضعف و بهبود کیفیت یادگیری دانشآموزان میداند .
محمد سلیمی، کارشناس آموزش متوسطه اداره آموزشوپرورش شهرستان بن در گفتوگو با خبرنگار پانا گفت:«نخستین آزمون پیشرفت تحصیلی در دبیرستان نمونه دولتی شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان بن برگزار شد و دانشآموزان با حضور در این آزمون توانستند سطح علمی و آموزشی خود را محک بزنند.»
وی با اشاره به ضرورت برگزاری چنین آزمونهایی افزود:«آزمونهای پیشرفت تحصیلی با هدف سنجش دستاوردهای یادگیری دانشآموزان طراحی میشوند و شرایطی فراهم میآورند تا نقاط ضعف و قوت آنان در فرآیند آموزش شناسایی شود.»
سلیمی ادامه داد:«تحلیل نتایج این آزمونها میتواند به اصلاح برنامههای آموزشی مدارس کمک کند و مسیر بهبود کیفیت یادگیری دانشآموزان را هموار سازد.»
سلیمی خاطرنشان کرد:«دانشآموزان با آگاهی بیشتر نسبت به وضعیت تحصیلی خود قادر خواهند بود برنامهریزی دقیقتری برای آینده آموزشیشان داشته باشند.»
ارسال دیدگاه