مدیر خبرگزاری فارس استان چهارمحال و بختیاری:
چالشهای پیش روی رسانهها ناشی از تغییر ذائقه مخاطبان در عصر شبکههای اجتماعی است
بروجن (پانا) - مدیر خبرگزاری فارس استان چهارمحال و بختیاری، ضمن اشاره به اهمیت تحول در شیوه روایتگری و بهرهگیری از قالبهای نوین برای استمرار بخشیدن به رسالت اصیل خبررسانی، چالشهای پیش روی رسانههای ایران را ناشی از تغییر ذائقه مخاطبان در عصر شبکههای اجتماعی دانست.

سجاد کریمپور، مدیر خبرگزاری فارس چهارمحالوبختیاری در گفتوگو با خبرنگار پانا با اشاره به دشواریهای کنونی عرصه رسانه در کشور اظهار کرد: «امروز با پدیدهای مواجهیم که در گذشته کمتر شاهدش بودیم؛ مخاطب دیگر حوصله خواندن متنهای طولانی را ندارد. زمانی مردم روزنامههای چندصفحهای را ورق میزدند یا ساعتها مقابل سایتهای خبری مینشستند، اما اکنون با ظهور فضای مجازی و گسترش شبکههای اجتماعی، تحمل مطالعه حتی یک متن پنجدقیقهای برای بسیاری دشوار شده است.»
وی این تغییر ذائقه را یک چالش بنیادین برای رسانهها برشمرد و افزود: «فضای مجازی مخاطب را به مصرف محتواهای کوتاه و گذرا خو داده است. ازاینرو، رسانههای رسمی کشور برای بازپسگیری جایگاه خویش، ناگزیر از بازتعریف شیوههای خود هستند.»
مدیر خبرگزاری فارس استان در تبیین راهکار این چالش خاطرنشان کرد: «ورود رسانههای جمهوری اسلامی ایران به عرصه تولید مدلهای نوین خبری، همچون ویدئوهای یک تا دو دقیقهای، ویدئوکامنتها و گفتوگوهای کوتاه، میتواند این خلأ را جبران کند. چنین تحولاتی نه تنها توجه مخاطب را جلب میکند، بلکه امکان انتقال پیام و انجام رسالت خبری را بهصورت موجز و مؤثر فراهم میسازد.»
مدیر خبرگزاری فارس استان در پایان تصریح کرد: «رسانه اگر میخواهد در میدان رقابت نوین باقی بماند، باید همزمان پاسدار حقیقت باشد و نیز به زبان امروز با مخاطب سخن بگوید؛ چرا که تنها در این صورت است که میتواند در برابر هجمه محتواهای سطحی، چراغ راه جامعه باقی بماند.»
ارسال دیدگاه