مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان فارسان:

رویکردی نوین بر پایه عدالت، وفاق ملی و سند تحول بنیادین است

فارسان (پانا) - مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان فارسان در نخستین گام، وفاق ملی در آموزش و پرورش را به عنوان بستری برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین معرفی کرد و این نهاد را میدانگاه تبلور وفاق ملی دانست‌.

کد مطلب: ۱۵۹۲۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رویکردی نوین بر پایه عدالت، وفاق ملی و سند تحول بنیادین است

حسین خسروی در آیین تکریم و معارفه مدیر آموزش وپرورش شهرستان فارسان پس از انتصاب، آموزش و پرورش را نهادی حیاتی و درهم‌تنیده با ساختار اجتماعی و فرهنگی جامعه دانست که به طور مستقیم با تمامی خانواده‌ها و دانش‌آموزان در ارتباط است و دغدغه‌های آن، دغدغه عمومی محسوب می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های وهاب فروزنده و کادر اجرایی پیشین، عنوان کرد: انشالله با بهره‌گیری از تجربیات گران‌بهای پیشکسوتان، فصل نوینی از شکوفایی در این حوزه آغاز شود.

مدیر جدید آموزش و پرورش فارسان در ادامه به رویکرد محوری دولت چهاردهم، دولت دکتر پزشکیان، در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و تصریح کرد: علیرغم چالش‌های موجود، دولت دکتر پزشکیان با شعار محوری "توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت و هویت‌بخشی"، عزم خود را برای نهادینه‌سازی تحولی عمیق در نظام تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم جزم نموده است.

 وی بر اهمیت وفاق ملی در سایه سند تحول بنیادین تأکید کرد و آموزش و پرورش را میدانگاه تبلور وفاق ملی دانست و اظهار کرد: وفاق ملی در آموزش و پرورش به معنای پرهیز از تفرقه‌های سیاسی، جناحی و قومیتی و ایجاد انسجام در تمامی ارکان این مجموعه به منظور دستیابی به اهداف عالیه سند تحول بنیادین است.

حسین خسروی با استناد به کارنامه ۲۵ ساله خود در نظام آموزش و پرورش، از جمله سال‌ها تدریس، دو دهه تجربه در سطوح مدیریتی و معاونتی مدارس، دو سال معاونت در آموزش و پرورش شهرستان، و چهار سال مسئولیت و مدیریت در مجتمع‌های آموزشی خارج از کشور، بیان کرد: این مسئولیت خطیر را با حمایت بی‌دریغ مسئولین محترم، باور عمیق به رویکرد ایجابی و عدالت‌محور دولت چهاردهم و شناخت کامل از مختصات اجتماعی و فرهنگی شهرستان فارسان پذیرفته‌ام.

 وی آشنایی با سیستم‌های آموزشی پیشرفته جهان و تسلط بر اسناد بالادستی جمهوری اسلامی، به ویژه سند بنیادین را از نقاط قوت خود برشمرد و تأکید کرد: آماده‌ام تا با تمامی توان در راستای ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش شهرستان فارسان گام بردارم و این مجموعه را به جایگاه شایسته خود برسانم.

مدیر جدید آموزش و پرورش فارسان در بخش دیگری از سخنان خود، به تشریح برنامه راهبردی خود برای توسعه این نهاد پرداخت و با اشاره به تکریم و ارتقای منزلت فرهنگیان اظهار کرد: حفظ کرامت و منزلت معلمان و فرهنگیان عزیز شهرستان، همراه با تلاش برای ارتقای رفاه آنان در چارچوب اختیارات موجود، در اولویت برنامه‌های اجرایی این مجموعه قرار خواهد گرفت.

وی به افزایش خروجی‌های کیفی آموزشی و هدایت تحصیلی اشاره کرد و افزود: رشد میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان و افزایش نرخ ورود آنان به رشته‌های معتبر دانشگاهی، به عنوان معیاری از کیفیت خروجی آموزش و پرورش، از اهداف کلیدی اینجانب خواهد بود.

خسروی با اشاره تقویت تعاملات و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی اظهار کرد: برقراری تعامل سازنده و مؤثر با امام‌جمعه محترم، فرماندار، سایر نهادهای استانی و شهرستانی و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت شورای آموزش و پرورش برای پیشبرد برنامه‌ها و رفع مشکلات، در دستور کار جدی قرار دارد.

وی به گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی اشاره کرد و ادامه داد: با هدف هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و مهارتی، توسعه هنرستان‌های فنی و کاردانش و تقویت این بخش از آموزش، به عنوان یکی از راهکارهای عملیاتی مد نظر قرار گرفته است.

حسین خسروی به جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین در توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: فعال‌سازی ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و فرهنگی و ایجاد فضایی مناسب برای مشارکت آنان در ساخت و تجهیز مدارس، با هدف جبران کمبودها و ارتقای زیرساخت‌های آموزشی، یکی از اولویت‌های اصلی خواهد بود.

 مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان‌ فارسان با اشاره به تقویت هویت ملی، باورهای دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تقویت باورهای دینی، غرور ملی و حس میهن‌دوستی در میان دانش‌آموزان، و همچنین شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانی، به عنوان ارکان اساسی تربیت همه‌جانبه، پیگیری خواهد شد.

وی به تربیت دانش‌آموزان در تراز سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: هدف غایی و نهایی این مجموعه، تربیت نسلی از دانش‌آموزان است که در تمامی ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به بهترین شکل ممکن رشد یافته و پرورش پیدا کنند.

خسروی با تأکید بر اینکه مطالبه‌گری مسئولانه جامعه، پشتوانه‌ای عظیم برای پیشرفت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما، ایجاد بسترهای لازم برای طرح مطالبات فرهنگیان، دانش‌آموزان و آحاد مردم و همچنین افزایش پاسخگویی مجموعه آموزش و پرورش در جهت رفع کاستی‌ها و رشد همه‌جانبه خواهد بود.

خبرنگار : هستی مردانی‌کرانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار