هاشمی: رییس‌جمهور شهید وعده‌های خود در ورزش را عملی کرد

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی به هر چیزی که به جامعه ورزش قول داد، آن را عملی کرد و وظیفه خود می‌دانیم این مسیر را ادامه دهیم.

کد مطلب: ۱۴۷۶۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی: رییس‌جمهور شهید وعده‌های خود در ورزش را عملی کرد

کیومرث هاشمی با اشاره به اقدامات رییس جمهور شهید، اظهار داشت: در ابتدا از حضور پرشور مردم عزیز کشورمان در این چند روز و در مراسم‌هایی که برگزار شد، تشکر می‌کنم. به‌ویژه از حضور جامعه ورزش و جوانان که به نحو مختلف علاقه خود را به این خادم ملت و همراهان وی، نشان دادند. در این چند روز شاهد پیام‌های دلگرم‌کننده‌ای از سوی مدیران جامعه ورزش ایران، جهان و همچنین ورزشکاران بودیم که باعث تسلی خاطر مردم عزیز و بازماندگان این شهدای بزرگوار شدند.

وی خاطرنشان کرد: این افتخار را داشتم که از حدود ۱۰ ماه پیش در خدمت این بزرگ‌مرد باشم و همواره از بزرگ‌مردی وی یاد بگیرم. در این چند روز خصایص آیت‌الله رئیسی از سوی مدیران و مردم کشور عنوان شده که از بارزترین خصایص وی می‌توان به خستگی‌ناپذیر بودن، ولایت‌پذیری، اخلاق‌مداری، مردمی بودن و پرکار بودن اشاره کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در این مدتی که بنده در کابینه دولت در خدمت این عزیز بودم، اگر بخواهم به یک نکته مهم اشاره کنم باید بگویم آن چیزی که خودشان می‌گفتند به آن عمل می‌کردند. آیت‌الله رئیسی عامل وحدت بود و حرف و عملش یکی بود. همیشه تاکید وی این بود که باید ما وحدت‌آفرین باشیم و الان شاهد هستیم که حتی کسانی که تا قبل از این مخالف وی بودند ابراز تاسف و ناراحتی از شهادت این مرد بزرگ دارند.

کیومرث هاشمی تصریح کرد: در کمتر از ۸ ماه گذشته، آیت‌الله رئیسی در دو برنامه تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران حضور داشتند و همیشه به بنده به عنوان خدمت‌گزار جامعه ورزش و جوانان تاکید می‌کرد که به پیشکسوتان و ورزشکاران توجه داشته باشیم، چون آنها دل مردم را با مدال‌آوری، شاد می‌کنند.

وی افزود: آخرین بار ۱۴ روز پیش بود که جامعه ورزش در خدمت رئیس‌جمهور بودند و همگی از حضور آیت‌الله رئیسی خوشنود شدند. ورزشکاران همگی در مصاحبه‌های خود از عملکرد دولت سیزدهم رضایت داشتند. این نشان می‌دهد آیت‌الله رئیسی به هر آن چیزی که به جامعه ورزش قول داد، آن را عملی کرد و وظیفه خود می‌دانیم این مسیر را ادامه دهیم.

هاشمی ادامه داد: رئیس جمهور مردمی در حوزه جوانان نیز چند دغدغه داشت. موضوع مسکن، اشتغال و ازدواج جزو مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس‌جمهور بود و ما در حوزه کاری خودمان تلاش می‌کردیم که در بحث تسهیلات ازدواج، بهترین شرایط را برای جوانان ایجاد کنیم. با حضور آیت‌الله رئیسی، سه بار جلسه شورای عالی جوانان برگزار شد و در سفرهای استانی همیشه بخشی از وقت خود را برای رسیدگی به مشکلات جوانان می‌گذاشت. سال گذشته ما ۱۵۷ هزار میلیارد تومان برای وام ازدواج جوانان در نظر گرفتیم که نسبت به سال‌های قبل مبلغ قابل توجهی بود. آیت‌الله رئیسی اعتقاد داشت که باید شرایطی فراهم شود که جوانان بتوانند به راحتی ازدواج کنند.

وی اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران با حضور یک رئیس‌جمهور در وزارت ورزش، جلسه شورای عالی ورزش برگزار شد که دستاوردهای خوبی به همراه داشت. یکی از تاکیدات وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود که بعضا از دولت‌های قبل باقی مانده بود و ما نیز این وظیفه را پیدا کردیم که با جدیت به دنبال اتمام این پروژه‌ها باشیم. سال گذشته ۹۲۰ پروژه را در کشور با حمایت آیت‌الله رئیسی افتتاح کردیم و قول دادیم که تا پایان این دولت همه پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: همچنین اجرای آمایش سرزمینی و طرح ملی پیشرفت، ۲ موضوعی بود که آیت‌الله رئیسی به ما دستور داد که انجام آن را تسریع ببخشیم. وی به درستی تاکید داشت که تنها با اجرای این طرح‌ها، عدالت ورزشی در کشور انجام خواهد شد و نقاط محروم با اجرای طرح آمایش سرزمینی فرصت‌های خوبی را به دست خواهند آورد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یکی از یادگاری‌های این بزرگ‌مرد در حوزه ورزش، بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بود. بعد از سی سال که این دو باشگاه بدون تکلیف باقی مانده بودند با حمایت رئیس جمهور شهید، موفق شدیم تکلیف سرخابی‌ها را مشخص کنیم. شهید رییسی تاکید داشت که این دو باشگاه مردمی هستند و باید به مردم و بخش خصوصی واگذار شود. با پیگیری وی شاهد بودیم که دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شد و دیگر دغدغه مشکلات آنها را نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که سرباز ورزش و جوانان هستم تلاش می‌کنم که تاکیدات رئیس‌جمهور مردمی و رهبر انقلاب را انجام دهم و طبق راهی پیش برویم که رهبر فرزانه انقلاب برای ما ترسیم کرده‌اند. رهبر انقلاب تاکید داشتند که کارها روی زمین باقی نماند و ما نیز وظیفه داریم فرامین رهبر انقلاب را انجام دهیم.

کیومرث هاشمی بیان کرد: به عنوان نماینده جمهوری اسلامی این افتخار را دارم که در جلسه شورای وزاری خارجه و وزرای ورزش عضو شانگهای حضور پیدا کنم. بنده به عنوان نماینده ایران در این جلسه تلاش می‌کنم که از حقانیت کشورم دفاع و نقطه نظرات خود را در این جلسه عنوان کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار