صالحی امیری: هر هزینه‌ای کردیم نتیجه آن کسب سهمیه المپیک بود

تهران (پانا) - رئیس کمیته ملی المپیک در بازدید از فدراسیون نجات غریق، درباره آخرین حواشی ورزش ایران توضیح داد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
صالحی امیری: هر هزینه‌ای کردیم نتیجه آن کسب سهمیه المپیک بود

به گزارش ایسنا، سید رضا صالحی امیری پس از حضور در فدراسیون نجات غریق و دیدار با مسئولان این فدراسیون، گفت: حرکت رو به جلو در این فدراسیون طی سه سال گذشته محسوس است. نجات غریق فدراسیونی است که در موارد مختلف همچون جان انسان‌ها و پاکسازی دریا یا اتفاقاتی مثل سیل به کمک مردم می‌رود و این امر بسیار مهم و پررنگ است.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: تیمی که در این مجموعه کار می‌کنند جوان، جسور و علاقمند به حرفه‌شان است. رئیس فدراسیون بسیار جدی است و کارهای بزرگی انجام می‌دهند. این فدراسیون جامعه آماری ۲۰۰ هزار نفر در کشور دار که بسیار بزرگ است. این‌ها در اقیانوس، دریاچه‌ها و دریاها به کمک محیط زیست می‌آیند. در مراکز آبی و سواحل به کمک مردم می‌آیند و دائم در حال خدمات‌رسانی هستند و مثل هلال احمر خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین نظام آموزشی خیلی قوی دارند تا در سیل و بحران‌های دیگر در کنار مردم باشند.

وی افزود: تولید تجهیزات داخلی از جمله دیگر موفقیت‌های این فدراسیون است. در مجموع این فدراسیون با ظرفیت بزرگ و چند مأموریت همزمان یکی از فدراسیون‌های موفق ماست.

صالحی امیری درباره احتمال لغو بازی‌های المپیک و خسارت‌های آن به ورزش ایران گفت: از نظر ما المپیک لغو نمی‌شود. تا دیروز عصر که کارتابل را نگاه می‌کردم همه دستورالعمل‌ها دال بر برگزاری المپیک است. ما در سال‌های گذشته هر هزینه‌ای کردیم نتیجه آن کسب سهمیه بود. در مجموع کرونا برای همه بخش‌ها و ورزش خسارت داشت اما حاصل هزینه‌های ما در سال ۹۸ کسب ۵۲ سهمیه بود.ان‌شاءالله در آینده شاهد برگزاری اردوها خواهیم بود تا شاهد موفقیت ورزشکاران در توکیو باشیم.

او درباره لزوم توجه به رشته‌های مادر نیز گفت: برای رسیدن به اهداف بلندمان الزاماً باید روی رشته‌های پایه و پرمدال سرمایه‌گذاری کنیم. شنا بالای ۶۰ مدال دارد، شمشیربازی، دومیدانی و .. نیز ده‌ها مدال دارند. با سخنرانی و شعار اتفاقی نمی‌افتد باید از رده پایه و در آموزش و مرورش استعدادها را پرورش دهیم. طرح امیدها را با همکاری آموزش‌وپرورش آغاز کرده‌ایم و در این طرح استعدادها شناسایی و پرورش می‌یابند. چین، ژاپن و کره نیمی از مدال‌هایشان در رشته‌های پایه است و همین امر نشان‌دهنده راه درست آن‌هاست. جهت‌گیری ما در وزارت و کمیته هم در بودجه و سیاست‌گذاری حمایت از رشته‌های پایه است.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره گلایه‌های علیرضا دبیر در بحث بودجه گفت: بنده اظهارات دبیر را تائید می‌کنم. اولاً باید از او تقدیر کنم. او رئیسی جوان و قهرمان المپیک و از جنس کشتی است که در این مدت کوتاه موفق بوده و سازماندهی و زیرساخت‌های خوبی ایجاد کرده و بخشی از دیون را نیز پرداخت کرده است. کشتی ورزش اول ماست و بخشی از هویت ماست و موظف به حمایت از این رشته هستیم اما فدراسیون نیز باید از ظرفیت‌های مختلف مثل اسپانسر و صدا و سیما و دیگر ارگان‌ها برای جذب منابع مالی استفاده کنند. با تمام توان در خدمت کشتی هستیم. دیروز با دبیر صحبت کردم و روزانه ارتباط داریم. ما با تمام توان از کشتی حمایت می‌کنیم.

او در پایان گفت: پس فردا ما برای اولین بار در موزه تالار افتخارات را رونمایی که از ۱۹۴۸ تا ریو ۵۶ المپین داریم که تندیس این عزیزان توسط وزیر ورزش و مقامات لشگری و کشوری رونمایی می‌شود. اگر امروز ورزش قهرمانی ما و کشتی ما هویت دارد به خاطر رشادت‌ها و تلاش‌هایی از مرحوم سلیمانی تا بهداد سلیمی، سوریان و دبیر و دیگر عزیزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار