معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان:

رویکرد تربیتی استان همدان بر سه محور «قرآن و نماز»، «هویت ایرانی - اسلامی» و «پیشگیری از آسیب‌ها» متمرکز است

همدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با تبیین رویکردهای تحولی این معاونت، اعلام کرد: جهت‌گیری اصلی فعالیت‌های تربیتی در سال تحصیلی جاری بر سه محور «قرآن و نماز»، «هویت ایرانی‌اسلامی» و «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» متمرکز است.

کد مطلب: ۱۶۲۴۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد تربیتی استان همدان بر سه محور «قرآن و نماز»، «هویت ایرانی - اسلامی» و «پیشگیری از آسیب‌ها» متمرکز است

دومین نشست هم‌اندیشی معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با حضور رؤسا و کارشناسان حوزه‌های مختلف برگزار شد. 

مهدی عابدینی‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در این نشست با تأکید بر لزوم انسجام و هماهنگی میان بخش‌های مختلف پرورشی، تحقق اهداف تربیتی را در گرو هم‌افزایی، تعامل و حرکت یکپارچه همه زیرمجموعه‌ها دانست.

وی با بیان اینکه تربیت باید محور همه فعالیت‌های مدرسه باشد، تأکید کرد: تمام برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و مشاوره‌ای،تشکل ها باید در مسیر پرورش دانش‌آموزانی متعهد، مسئول و دارای هویت تربیتی طراحی و اجرا شود.

عابدینی‌نیا در ادامه سخنان خود، سه محور اساسی فعالیت‌های حوزه پرورشی را «قرآن و نماز»، «هویت ایرانی‌اسلامی» و «پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» عنوان کرد و گفت: تقویت این سه محور باید در همه برنامه‌های اجرایی مدارس نمود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت قرآن و نماز در تربیت دانش‌آموزان اظهار کرد: قرآن زیربنای همه فعالیت‌های تربیتی است و زمانی‌که روح قرآن و نماز در مدارس زنده باشد، تربیت نیز به‌صورت طبیعی در رفتار، گفتار و روابط دانش آموزان جریان خواهد داشت.

 معاون پرورشی اداره کل در بخش دیگری از سخنان خود، هویت ایرانی‌اسلامی را از مهم‌ترین نیازهای تربیتی نسل امروز دانست و تأکید کرد: آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ، تاریخ و ارزش‌های ملی و دینی، زمینه‌ساز تقویت خودباوری و تعلق خاطر به میهن اسلامی است.

وی همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های دیگر معاونت پرورشی عنوان کرد و گفت: مقابله با آسیب‌ها زمانی مؤثر خواهد بود که مدارس محیطی فعال، بانشاط و الهام‌بخش باشند و برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی به‌صورت هدفمند و مستمر در آنها اجرا شود.

عابدینی‌نیا با تأکید بر اینکه مدرسه محور اصلی تربیت است، تصریح کرد: مدیران و مربیان پرورشی، به‌دلیل شناخت دقیق از شرایط و نیازهای مدرسه، باید در اجرای برنامه‌های تربیتی نقش محوری، فعال و تصمیم‌گیرنده داشته باشند. 

وی افزود: وظیفه معاونت پرورشی، پشتیبانی و تسهیل‌گری در مسیر اجرای موفق برنامه‌های تربیتی در مدارس است تا این فعالیت‌ها با انسجام و اثربخشی بیشتری دنبال شود.

وی در پایان، بر اهمیت تعامل و همدلی درون‌سازمانی تأکید کرد و گفت: تحقق اهداف پرورشی نیازمند همکاری، هماهنگی و نگاه واحد در میان همه بخش‌های مرتبط است تا مسیر تربیت در مدارس استان همدان با انسجام و اثربخشی بیشتری دنبال شود.

خبرنگار : شیما ویسمرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار