نامزد ریاست مجلس دانشآموزی کشور:
صدای دانشآموزان اوج میگیرد
هرمزگان (پانا) - نامزد پرشور ریاست دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی کشور از استان هرمزگان با تأکید بر عدالت آموزشی برای همه از برنامههایش برای شکوفایی استعدادهای دانشآموزان ایرانی و کاهش آسیبهای اجتماعی پرده برداشت.

بهنام رشیدی، نماینده پرتلاش دانشآموزان استان هرمزگان و نامزد پیشرو برای ریاست دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی کشور، امروز در این افتتاحیه که با حضور اعضای مجلس دانش آموزی استان هرمزگان و همزمان با سراسر کشور به صورت برخط برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از این فرصت برای نمایندگی صدای جامعه دانشآموزی، اهداف و برنامههای خود را تشریح کرد.
رشیدی که خود را به عنوان قاری قرآن کریم و مداح اهل بیت (ع) معرفی کرد و از سابقه اجرای حرفهای در برنامههای فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی، از جمله در صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، سخن گفت، ریشههای فعالیتهای خود را از دوران کلاس سوم ابتدایی دانست.
وی از همان سالها با شورای دانشآموزی آشنا شد و با پذیرش مسئولیتهای مختلف در مدرسه، اصول مسئولیتپذیری را فرا گرفت.
رشیدی اظهار کرد: «از روز اولی که به عنوان نماینده استان هرمزگان انتخاب شدم، دغدغه و هدفم شنیده شدن صدای دانشآموزان بود. امروز با افتخار اعلام میکنم که این پتانسیل را در خود میبینم که نه تنها نماینده دانشآموزان استانم باشم، بلکه به عنوان خادم دانشآموزان ایرانی، در جایگاه ریاست دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی کشور، خدمت کنم.»
رشیدی با اشاره به ضرورت نقد و بیان مشکلات، خصوصاً در مناطق کمتر توسعهیافته و محروم آموزشی، بیان کرد: «امروز روز بیان مشکلات است، نه روز رای دادن به سمت خودمان.»
رشیدی، اهداف و برنامههای خود را در چهار محور کلیدی خلاصه کرد:
۱. برقراری عدالت آموزشی: تلاش برای ایجاد عدالت آموزشی فراگیر در میان تمامی دانشآموزان کشور، فارغ از قومیت و زبان، بنده بر این باور ام که با اتحاد و همدلی دانشآموزان سراسر ایران، میتوان بر نابرابریهای آموزشی موجود غلبه کرد.
۲. مشارکت در برنامهریزی: تاکید بر اینکه رئیس مجلس دانشآموزی نباید به تنهایی برنامهها را طراحی کند، بلکه باید با مشارکت و همفکری تمامی نمایندگان، برنامههایی را تدوین کرد که قابلیت اجرایی بالایی دارند.
۳. شکوفایی استعدادها: فراهم آوردن بستری مناسب برای شکوفایی استعدادهای بیشمار دانشآموزان ایرانی که همواره توانایی خود را در خلق حماسهها نشان دادهاند.
۴. کاهش آسیبهای اجتماعی: تلاش برای کاهش حداکثری آسیبهای اجتماعی که ریشه نظام آموزش و پرورش را تهدید میکنند و تأثیرات مخربی بر مدارس و دانشآموزان دارند.
رشیدی سخنان خود را با ابراز امیدواری برای ایرانی سربلند و قوی به پایان رساند و بر نقش دانشآموزان به عنوان سازندگان آینده این مملکت تأکید کرد.
ارسال دیدگاه