نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با پانا؛
عملکرد یکساله وزیر آموزشوپرورش قابل تقدیر است/ افت کیفیت آموزش محصول یکسال نیست
تهران(پانا)- نایبرئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به دغدغهها درخصوص کاهش کیفیت آموزش در کشور گفت: افت سطح آموزشی دانشآموزان حاصل مجموعهای از عوامل چندساله است و نمیتوان آن را صرفاً به عملکرد یکساله وزارت آموزشوپرورش نسبت داد.

فرشاد ابراهیمپور در گفتوگو با پانا، درخصوص علتهای افت کیفیت آموزش در مدارس گفت: «پایین آمدن کیفیت آموزش دلایل متعددی دارد و با توجه به اینکه عملکرد وزیر فعلی تنها مربوط به یک سال گذشته است، نمیتوان این مسئله را مستقیماً به مدیریت فعلی نسبت داد.»
نایبرئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: «تعطیلات متعدد ناشی از آلودگی هوا، آموزش مجازی در دوران کرونا، تراکم بالای دانشآموزان در کلاسهای درس و محتوای درسی موجود از جمله عواملی هستند که در افت کیفیت آموزش نقش داشتهاند و طبیعی است که افت معدل دانشآموزان هم محصول یکسال نیست.»
ابراهیمپور با اشاره به تصمیم مجلس در این زمینه اظهار کرد: «نمایندگان تصمیم گرفتند فرصتی برای بازبینی و بازمهندسی فرآیندهای آموزشی در وزارت آموزشوپرورش به آقای وزیر داده شود و پس از شش ماه مجدداً بررسی شود.»
نایبرئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص عملکرد یکساله وزیر آموزشوپرورش نیز گفت: «آقای وزیر توانسته فضای آموزشوپرورش را با آرامش مدیریت کند. همچنین اقدامات قابل توجهی در حوزه مدرسهسازی در حال انجام است و نگاه رئیسجمهور به نهضت مدرسهسازی موجب شده روند حذف مدارس سنگی و بازسازی مدارس فرسوده در کشور با جدیت پیگیری شود که این موضوع قابل تقدیر است.»
ارسال دیدگاه