معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:
حرکت آموزش و پرورش بهسوی مدرسهمحور شدن نقشآفرینی دانشآموزان
قم (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای گسترش نقشهای درونمدرسهای و افزایش میدان مسئولیتپذیری دانشآموزان خبر داد و گفت: آینده آموزش و پرورش در گرو مشارکت فعال دانشآموزان در اداره و پیشبرد امور مدرسه است.
صادق حسینزادهملکی در حاشیه اردوی آموزشی دانشآموزان پیشتاز سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، در مصاحبه با پانا اظهار کرد: «یکی از مهمترین دغدغههای آموزش و پرورش، فراهم ساختن بسترهای لازم برای نقشآفرینی دانشآموزان در فضای مدرسه است. باید از نگاه صرفاً مخاطبمحور به نگاه میداندارانه و مسئولیتپذیرانه نسبت به دانشآموزان گذر کنیم.»
وی با تأکید بر ضرورت تحول در شیوههای تربیتی افزود: «آموزش و پرورش در مسیر جدید خود بهدنبال آن است که دانشآموزان نهتنها مخاطب برنامهها، بلکه خالق و پرچمدار آن باشند. در همین راستا توسعه نقشهای درونمدرسهای، گسترش فعالیتهای گروهی و تقویت حس مسئولیتپذیری در دستور کار قرار گرفته است.»
ملکی ادامه داد: «باور ما این است که اگر میدان تصمیمسازی و اجرا در امور فرهنگی و اجتماعی مدارس به خود دانشآموزان واگذار شود، بسیاری از چالشها و مسائل درون مدرسه به دست آنان حل خواهد شد و همین امر بستری را برای تعالی فرهنگی و تربیتی آنان فراهم میسازد.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: «برنامهریزیهای گستردهای در این زمینه در حال انجام است تا انشاءالله بهتدریج شاهد شکلگیری مدارسی پرنشاطتر، پویاتر و دانشآموزمحورتر در سراسر کشور باشیم.»
ارسال دیدگاه