مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم خبر داد؛

خدمت‌رسانی 100 هزار خادمیار و یاور رضوی در سراسر کشور

خادمیاری رضوی از ابتکارات شهید آیت‌الله رئیسی است

قم (پانا) - مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم گفت هم‌اکنون در سراسر کشور بیش از ۱۰۰ هزار خادمیار و یاور رضوی در حال خدمت به مردم به‌ویژه گروه‌های محروم هستند.

کد مطلب: ۱۴۷۷۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
خدمت‌رسانی 100 هزار خادمیار و یاور رضوی در سراسر کشور

حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر تکیه‌ای در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که شامگاه یک‌شنبه به میزبانی خادمیاران رضوی استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: همه ما خادمیاران رضوی در سراسر ایران، سعادت خدمت به امام رضا(ع) را مدیون خادم الرضای شهید  و سیدالشهدای خدمت، آیت‌الله رئیسی هستیم.

وی افزود: اگر چه ایشان این  توفیق را از خان کرم امام رضا(ع) یافته اما در توسعه و ترویج  فرهنگ اهل بیت(ع)، پیشگام شد.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای گفت: هم‌اکنون در سراسر کشور بیش از ۱۰۰ هزار خادمیار و یاور رضوی در حال خدمت به مردم به‌ویژه مستضعفین و گروه‌های محروم هستند و خادم الرضا برای خدمت‌رسانی به مردم، یک الگوی تمام‌عیار برای همه ما خادمیاران محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد از اساتید حوزه علمیه نیز در این مراسم عنوان کرد: تشییع پیکر شهدای خدمت بعد از تشییع سردار سلیمانی، مثال‌زدنی بود و باید از حضور پرشور مردم و قدرشناسی آنان تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه خادمیاری از ابتکارات رئیس جمهور محترم شهید رئیسی است، گفت: ایشان در زمانی که تولیت آستان قدس رضوی بود، ده‌ها هزار نفر به جمع خادمان امام رضا(ع) افزوده شدند.

حجت‌الاسلام فرحزاد افزود: خادم بودن فقط کفشداری، چوب‌پَر به دست گرفتن، انتظامات حرم و چایخانه که به زوار عرض ارادت می‌کنند نیست. خیلی از عزیزان در هر کجای این کره خاکی به نیت امام هشتم خدمتی بکنند، گره از کار کسی باز کنند، افرادی که زیارت نرفته‌اند را تجهیز می‌کنند و به زیارت می‌فرستند، مشکلات ایتام و فقرا را برطرف می‌کنند که همه این‌ها در هر کجا هستند، خادم امام هشتم محسوب می‌شوند.

کارشناس مسائل دینی بیان کرد: افتخار بزرگ آقای رئیسی، خادم الرضا بودن است. خادم بزرگ ملت، خادم انقلاب و خادم نظام واقعا خستگی‌ناپذیر و مجاهد مسلمی که مال و جان و هستی خود  را پای خدمت به نظام و ملت گذاشته بود. از اول انقلاب مسئولیت‌های مختلفی داشته و یک زندگی ساده اختیار کرده بود که یک نقطه ضعفی در زندگی این مرد بزرگ دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم راه این بزرگان و شهدای خدمت را ادامه دهیم و کاری کنیم  که از ما راضی باشند و یکی از دعاهایی که همیشه دارم این خدمتگزاری و خدمت به اهل بیت(ع) و خادم بودن را تا آخر عمر از ما نگیرند که این نوکری، بزرگترین افتخار ماست.

در مراسم فوق، جمع زیادی از خادمیاران رضوی از قشرهای مختلف به‌ویژه فرهنگیان استان قم و خادمان افتخاری اماکن مقدسه و زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) حضور داشتند. اجرای گروه سرود نوجوانان خورشید هشتم، شعرخوانی مجتبی خرسندی از خادمیاران رضوی قم و مرثیه‌سرایی حاج عباس حیدرزاده در رثای شهدا و اهل بیت(ع) از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار