قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری:

توجه به نماز موجب افزایش ایمنی در برابر آسیب‌های اجتماعی است

قم (پانا) – قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: اثر وجودی نماز ابتدا در خود انسان و بعد در جامعه متجلی شده و ایمنی فرد را در برابر آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۷۵۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
توجه به نماز موجب افزایش ایمنی در برابر آسیب‌های اجتماعی است

علیرضا کاظمی، در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی اظهار کرد: انسان دائم در معرض انتخاب‌های سخت است و در مسیر انتخاب‌ها وسوسه‌های شیطانی در فراروی زندگی ما قرار دارد.

وی افزود: تفکر و تعقل می‌تواند ما را به انتخاب درست برساند، آنچه به فرزندان ما آسیب می‌رساند این است که برای انتخاب،‌ علاوه بر این‌که مشورت و فکر نمی‌کنند، مهارت لازم را برای مواجهه با این انتخاب کسب نمی‌نمایند.

کاظمی با بیان این‌که امروز آسیب‌های اجتماعی ابعاد مختلفی پیدا کرده، عنوان کرد: نگرش‌ها و باورهای بسیار غلط که در ذهن وجود دارد، یکی از آسیب‌هایی است که به نوجوانان وارد می‌شود و لذا باید در این حوزه آگاهی و دانش را افزایش دهیم.

وی خطاب به دانش آموزان،‌ گفت: حفظ و حراست از سلامت خود و کمک به حفظ، نگهداری و سلامت دوستان دو وظیفه ماست؛ باید یاریگر هم باشیم و به همکلاسی‌هایمان کمک کنیم.

کاظمی با اشاره به برگزاری جشنواره نوجوان سالم،‌ گفت: محصولی که از این جشنواره بیرون آمده بخشی از اندیشه‌های فکری خود ماست، اما اثر این کار هنری می‌تواند در جامعه بی‌نظیر باشد و جامعه مخاطب بسیاری را متحول کند.

وی افزود: تلاش کنید تا تولیدات فرهنگی و هنری در فضای واقعی و مجازی در معرض دید عموم قرار گیرد و متولیان نیز بسترهای ظهور و بروز این آثار را فراهم کنند.

کاظمی نماز و انفاق را دو راهبرد برای سلامتی و سعادت فردی و اجتماعی انسان بیان کرد و گفت: برای داشتن جامعه و انسان سالم باید حواستان به نماز و سلامت روحی و روانی که بر فضای ذهنی انسان حاکم می‌شود، باشد.

قائم‌مقام‌ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری افزود: اثر وجودی نماز ابتدا در خود انسان و بعد در جامعه متجلی می‌شود و ایمنی ما در برابر آسیب‌ها بیشتر است.

وی افزود: شاخص انفاق و توجه به دیگران جامعه را به سلامت می‌رساند؛ به‌طوری‌که در بیش از ۳۰ جای قرآن دو شاخص نماز و انفاق با هم آمده است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار