معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد:

دسترسی عادلانه به کتاب، برنامه رئیس‌جمهور بود

تهران (پانا) - معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت از برنامه‌های رئیس‌جمهور استفاده از ظرفیت کشور برای توسعه کتابخانه‌ها و دسترسی عادلانه به کتاب بود که وزارت فرهنگ در این راستا اقداماتی انجام داد.

کد مطلب: ۱۴۷۷۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
دسترسی عادلانه به کتاب، برنامه رئیس‌جمهور بود

به مناسبت هفتمین شب گرامی‌داشت شهادت ریاست جمهور و هیات همراه (شهدای خدمت) اهالی و تشکل‌ها لیتوگرافان، چاپخانه‌داران، صحافان با همکاری معاونت امور فرهنگی و دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۶ خرداد ۱۴۰۳ آیینی در سالن وزارت فرهنگ برگزار کرد.

در این مراسم یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا بیگدلی معاون کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه، امیرحسین غریب‌نژاد معاون همکاری های فرهنگی سمن‌ها مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه، عبدالله سهرابی مشاور وزیر خارجه و مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور و جمعی از اهالی فرهنگ حضور داشتند. 

امیدواریم مسیری که به همت دولت سیزدهم آغاز شد، استمرار پیدا کند و موجب شکوفایی صنایع مختلف از جمله صنعت چاپ شود

یاسر احمدوند در حاشیه این مراسم در پاسخ به خبرنگاران گفت: این مجموعه با حضور اصناف، فعالان صنعت چاپ و چاپخانه‌داران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد برای اینکه تجلیلی از دولت خدمتگزار باشد. امیدواریم مسیری که به همت دولت سیزدهم آغاز شد، استمرار پیدا کند و موجب شکوفایی صنایع مختلف از جمله صنعت چاپ شود. 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه صنعت چاپ یکی از صنایع وابسته به رشد دیگر صنایع است، افزود: زمانی که کشور که در حالت رشد قرار بگیرد، فعالیت صنعت چاپ افزایش پیدا می‌کند و از توسعه و رشد دیگر صنایع بهره‌مند می‌شود.

به گفته او صنعت چاپ از رشد اقتصادی کشور بهره‌مند می‌شود، زیرا از صنایع مکمل است، در چاپ و بسته‌بندی انتفاع از صنایع دیگر وجود دارد.

احمدوند با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم کشور از حالت رکود خارج شد و فعالیت حوزه چاپ افزایش پیدا کرد، ادامه داد: برنامه‌هایی برای افزایش تسهیلات و ماشین‌آلات مورد نیاز اندیشیده شده است تا صنعت چاپ دوران شکوفایی خود را آغاز کند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور در جلسات و بازدید از نمایشگاه کتاب، حضور در جایزه کتاب سال، با اهالی حوزه کتاب و ادبیات در ارتباط بود، گفت: از برنامه‌های رئیس جمهور استفاده از ظرفیت کشور برای توسعه کتابخانه‌ها و دسترسی عادلانه به کتاب بود که وزارت فرهنگ در این راستا اقداماتی انجام داد. همچنین به این منظور در زمینه تجهیز کتابخانه‌ها و دسترسی بیشتر کودکان به کتاب برنامه‌ریزی انجام شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار