استاندار فارس در جلسه نهضت توسعه عدالت در فضا وتجهیزات آموزشی استان تاکید کرد:
عدالت آموزشی ماموریتی اعتقادی و انسانی است
فارس(پانا)_استاندار فارس اهمیت آموزش و تعلیم و تربیت را در آموزههای اسلامی برجسته دانست و افزود: تجربه بشری نشان میدهد جوامعی با افراد دانا و آگاه، مسیر تعالی را طی میکنند.

به گزارش پانا از اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش استان فارس، حسینعلی امیری در نشست مشترک با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و ارتباط برخط با فرمانداران و روسای ادارات سراسر اموزش و پرورش سراسر استان با اشاره به تداوم جدی نهضت توسعه عدالت آموزشی در استان گفت: آموزش باید ماموریتی اسلامی، انسانی و اعتقادی تلقی شود.
استاندار فارس اهمیت آموزش و تعلیم و تربیت را در آموزههای اسلامی برجسته دانست و افزود: تجربه بشری نشان میدهد جوامعی با افراد دانا و آگاه، مسیر تعالی را طی میکنند.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه رئیسجمهور و دولت چهاردهم به آموزش ادامه داد:حق آموزش در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته و عدالت آموزشی یکی از زیربناهای نظام جمهوری اسلامی است.
امیری اظهار کرد: تعلیم و تربیت یکی از اولویتهای اصلی استان فارس است و همه برنامهریزیها در جهت تحقق این هدف اساسی انجام شده است.
استاندار فارس گفت: حداقل هشت همت اعتبار برای اجرای پروژههای نهضت عدالت آموزشی نیاز است، در حالی که اعتبار اولیه کمتر از یک همت بود، اما با برنامهریزی دقیق و استفاده از ظرفیتهای مولدسازی روند کار آغاز و شتاب گرفته است.
امیری، ضمن تاکید بر نقش موثر مدیران استانی در تسریع پروژهها افزود: با فراهم شدن بسترها و حل و فصل موضوعات، روند اجرای پروژهها از تیرماه شتاب گرفته است.
وی، با اشاره به شرایط حساس برخی مناطق استان و تاثیرات جنگ ۱۲ روزه علیه کشور، اظهار کرد: با وجود محدودیتها، مدیران باعزم جدی اقدامات موثری انجام دادهاند و ابلاغهای لازم در شورای برنامهریزی استان صادر شده است.
نماینده عالی دولت در فارس، با تاکید بر نقش فرآیند مولدسازی در تسریع نهضت عدالت آموزشی گفت: استان فارس در سطح کشور رتبه اول یا دوم را در زمینه مولدسازی دارد و بخش قابل توجهی از تامین نیازهای پروژهها از طریق مولدسازی انجام میشود.
امیری، به مشارکت بنگاههای اقتصادی در ساخت فضاهای آموزشی نیز اشاره کرد و افزود: کارخانه فولاد کوار، تعهد ساخت ۱۱ مدرسه را پذیرفته و پروژهها در حال اجرا است.
وی، با اشاره به بررسی میدانی پروژهها در سفرهای شهرستانی ادامه داد:شهرستان هایی که در توسعه فضاهای آموزشی به سطح قابل قبول نرسیدهاند باید با تلاش بیشتر به شرایط مطلوب برسند.
استاندار فارس، در خصوص وضعیت زیرساخت های آموزشی شهر جدید صدرا نیز گفت: جمعیت این شهر بیش از ۲۸۰ هزار نفر است و پیشبینی میشود به ۵۰۰ هزار نفر برسد، اما در طراحی اولیه زیرساختهای آموزشی پیشبینی نشده بود.
امیری افزود: روزانه دانشآموزان زیادی از صدرا به مدارس شیراز رفتوآمد میکنند که این موضوع تکلیفی است که باید پاسخ داده شود.
وی، با اشاره به سفر فروردین ماه امسال رئیس سازمان برنامه و بودجه به این استان گفت: یکی از محورهای اصلی این سفر بررسی نیازهای عدالت آموزشی بوده و نهضت توسعه عدالت آموزشی با جدیت ادامه دارد.
استاندار فارس در این نشست، در تماس تلفنی با یکی از ناظران مردمی که بر روند توسعه و تکمیل یک فضای آموزشی در شهرستان بوانات فارس نظارت داشت در جریان روند پیشرفت پروژه و فعالیتها و حمایتهای صورت گرفته در این زمینه قرار گرفت.
ارسال دیدگاه