مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک:
مدرسه تراز زمینهساز رشد و شکوفایی کشور است
قرچک(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در حاشیه جلسه کارگاهی مدیران مدارس تراز مدرسه و در گفتوگو با پانا، این محیط را عاملی مؤثر و زمینهساز رشد و شکوفایی کشور خواند.
وحید یوسفی در این جلسه کارگاهی مدیران مدارس تراز در گفتوگو با پانا، با تأکید بر نقش کلیدی مدیران در ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: «آنچه امروزه مسیر آموزش و پرورش را به سمت تحقق مأموریتهای بزرگ خود پیش میبرد، وجود مدیرانی در تراز سند تحول بنیادین است، مدیرانی که مدرسه را تنها یک واحد اداری نمیبینند بلکه آن را زیستبومی برای تربیت تمامساحتی دانشآموزان میدانند.»
وی افزود: «مدیر مدرسه تراز باید توان هدایت جریان یادگیری، برنامهریزی مدرسهمحور، تصمیمگیری مشارکتی و استفاده از روشهای نوین مدیریت آموزشی را داشته باشد تا بتواند زمینهساز عملکردی درخشان شود، چنین مدیری در جایگاه خود یک رهبر تربیتی است که همزمان به رشد علمی، اخلاقی، فرهنگی و مهارتی دانشآموزان توجه میکند.»
یوسفی با اشاره به ضرورت توانمندسازی مدیران مدارس تأکید کرد: «اگر بخواهیم مدرسه به جایگاه واقعی خود برسد، باید مدیرانی داشته باشیم که روحیه تحولخواهی، خلاقیت، نوآوری و نگاه حلمسئله را در عمل نشان دهند که این همان ویژگیهای مدیران در تراز سند تحول بنیادین است.»
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک، نقش مدیران در امیدآفرینی و پویایی محیط آموزشی را بسیار مهم دانست و گفت: «مدرسهای که مدیر آن تراز تحول باشد، مدرسهای است که در آن دانشآموز احساس امنیت، انگیزه و رشد میکند؛ معلمان با انگیزه فعالیت میکنند و اولیا نیز مشارکت مؤثر دارند.»
یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: «تعهد ما این است که با برگزاری دورههای مهارتافزایی، کارگاههای آموزشی و همراهی مستمر، زمینه تربیت و تقویت مدیران تراز سند تحول بنیادین را فراهم کنیم؛ زیرا آینده آموزش و پرورش از مسیر توانمندسازی مدیران میگذرد.»
ارسال دیدگاه