معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد خبر داد:

رتبه اول استانی در مسابقه گلستان‌خوانی به دانش‌آموز ملاردی اختصاص یافت

ملارد (پانا) - معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، از کسب رتبه اول استانی دانش‌آموز دبیرستان علامه حلی شهرستان ملارد در مسابقه گلستان‌خوانی در بین شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۶۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد

سیدرسول حسینی، در تشریح این خبر با پانا گفت: «مهم‌ترین تأثیر گلستان‌خوانی بر دانش‌آموزان، آشنایی آنها با ارزش‌های فرهنگی کشور است. گلستان‌خوانی یک اقدام ارزشمند و حرکت آگاهانه، در جهت توسعه و تقویت حس خوب دانش‌آموزان، نسبت به دارایی فرهنگی آنها و کمک به تقویت هویت ملی و دینی فرزندان این مرز‌وبوم است. در گلستان سعدی، والاترین مفاهیم در قالب دلکش‌ترین عبارات، بیان شده و این امر باعث می‌شود دانش‌آموزان رغبت بیشتری به یادگیری مفاهیم، از خود نشان دهند.»

این مقام مسئول، در راستای نتایج مسابقه گلستان‌خوانی در بین دانش‌آموزان عنوان کرد: «این مسابقات هرساله دربین دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول، در سطح مدرسه، منطقه و استان برگزار می‌گردد. در این دوره از مسابقات و در مرحله استانی، هانی اسکندری، دانش‌آموز پایه هفتم دبیرستان استعداد درخشان علامه حلی ملارد، در مسابقه گلستان‌خوانی، موفق به کسب رتبه اول استانی شد.»

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در ادامه افزود: «امروز به برکت گلستان‌خوانی، کتاب گلستان سعدی، این اثر ارزشمند و فاخر جهانی، از غربت و تنهایی بیرون آمده و حکایت‌ها و ضرب‌المثل‌های آن در تمام مدارس کشور حتی در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم تدریس می‌شود و دهان به دهان در بین دانش‌آموزان می‌چرخد. این قبیل مسابقات، همچنان باید با قوت خود ادامه یابد و دبیران ادبیات و معلمان در کلاس درس و در مدرسه نیز، از این دسته فعالیت‌ها، در جهت مهارت سخنوری و اشاعه ارزش‌های فرهنگی داشته باشند.»

سیدرسول حسینی، در پایان ضمن تبریک به این دانش‌آموز، از محمد فرهادی مدیر همیشه همراه دبیرستان علامه حلی و مجتبی جعفری دبیر توانمند این دبیرستان، تشکر کرد و تصریح کرد: «ورود دانش‌آموزان به عرصه‌هایی چون گلستان‌خوانی و ورزش، می‌تواند از میزان آسیب‌پذیری آنها بکاهد و آنان را در مسیر رشد و ترقی قرار دهد. بسیاری از آسیب‌های موجود در جامعه، ناشی از عدم آگاهی است و نظام تعلیم و تربیت ما، می‌تواند به رفع آن‌ها کمک کند.»

 

خبرنگار : دانش‌آموز: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار