مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در آیین گرامیداشت هفته معلم؛

معلم در مقام افسر سپاه پیشرفت کشور، سازنده ظرفیت‌های آینده کشور است

بهارستان دو(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در آیین تجلیل از معلمان نمونه، مدیران مدارس و فرهنگیان بازنشسته، معلم را افسری برای سپاه ترقی کشور و تربیت‌کننده مستعدان آینده خواند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
معلم در مقام افسر سپاه پیشرفت کشور، سازنده ظرفیت‌های آینده کشور است

اداره آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان مراسمی جهت تکریم مقام شامخ معلم، مدیران مدارس، معلمان نمونه و فرهنگیان بازنشسته در تالار ارس با حضور مسئولان منطقه‌ای و ادارات، مسئولان ادارات ناحیه یک بهارستان و برخی میهمانان وزارتی برگزار کرد.

کاظم امیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان در این مراسم ضمن عرض خیرمقدم به حضار گفت: هفته گرامیداشت مقام معلم به یاد شهید استاد مطهری است که پرچم‌دار اخلاق و منش پسندیده معلمی بود؛ از ویژگی‌های بارز ایشان و معلمانی که تربیت‌کنندگان بهترین افراد جامعه و تحول‌آفرینان کشوری هستند، باتقوا بودن و احترام به بزرگ‌ترها و اساتید پیشین و شاگردان خود از مهم‌ترین اصول یک معلم کامل و موفق است، که اگر احترام شاگرد حفظ شد قطع به یقین احترام استاد نیز حفظه خواهد شد.

وی در خصوص ویژگی‌های برجسته این شهید ادامه داد: از دیگر ارزش‌های اخلاقی این شهید، اصلاح اشتباهات، مبارزه به انحرافات و مشورت در همه امور بوده است؛ مهم است که رابطه بی‌واسطه با مردم داشته باشیم و در خدمت آن‌ها باشیم و اگر توانایی انجام کار‌ها را داشتیم، انجام دهیم. این روز‌ها کشور مملو از شوق سپاس از معلم است، معلم به تعبیر رهبر انقلاب معمار آینده کشور است، معلم در مقام افسر سپاه پیشرفت کشور و کسی که از گوهر وجود بچه‌ها چنان ظرفیتی می‌سازد که آینده کشور را تضمین کنند.

امیدی خواستار برگزاری مراسمات بایسته برای دختران مدارس سراسر شهرستان شد و اظهار کرد: اگر برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند در زمینه تربیت دختران به‌عنوان گروه‌های حساس در جامعه داشته باشیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه نباشیم و این موضوع منجر به تربیت مادرانی عفیف و فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی و مطابق با سند تحول بنیادین خواهد شد؛ دختران ما باید حس افتخار را از نقش‌آفرینی به‌عنوان یک بانو در جامعه داشته باشند و جنبه‌های عاطفی شخصیت‌شان اغنا شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان حضور ۳۰/۰۰۰ دانش‌آموز دختر در منطقه را عامل سنگینی وظیفه برای این شهرستان دانست و اذعان کرد: تبیین نقش دختران به عنوان پیشگامان جامعه دانش بنیان، تبیین جایگاه دختران در خانواده و جوانی جمعیت و الگوسازی سبک زندگی اسلامی ایرانی از مهم‌ترین اهداف ما است، زیرا دختران ما محور خانواده هستند و اگر بتوانیم خانواده ایرانی را مبتنی بر سبک اسلامی تشکیل دهیم، جامعه ما با قدرت به تمدن نوین اسلامی خواهد رسید؛ برگزاری مراسماتی جهت تقدیر از مقام شامخ این عزیزان موجب امیدآفرینی و تقویت حس اعتماد به نفس در دانش‌آموزان خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار خوشحالی قشر فرهنگیان منطقه را نسبت به عملیات غرورآفرین سپاه اعلام کرد: عملیات غرورآفرین وعده صادقی در پاسخ به تجاوزگری رژیم خبیث صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و شهادت جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران و جبهه مقاومت ، نشانی واضح از عزم و جدیت جمهوری اسلامی در پاسخ به تجاوزگری‌های رژیمی است، که ظلم و تجاوزگری را به حد اعلی خود رسانده و به ضرب‌المثل قتل و غارت شهرت پیدا کرده است؛ ما نیز همواره آرزومندیم جبهه حق علیه باطل پیروز گردد.

امیدی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: عمیقا بر این باور هستم که همه تحولات آینده انقلاب به دست معلمان ساخته می شود و هر پیشرفتی که در آموزش و پرورش منطقه و استان شاهد هستیم نتیجه زحمات شما بزرگواران بوده است و تقدیر وتشکر تنها کلماتی است که در این روز بزرگ در قبال شما می‌توانم ادا کنم.

خبرنگار : حنانه کربلایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار