عارف در اتاق بازرگانی ایران:

ایران در مذاکرات هرگز از خطوط قرمز و منافع ملی خود عقب‌نشینی نمی‌کند

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهور گفت ایران در مذاکرات هرگز از خطوط قرمز و منافع ملی خود عقب‌نشینی نکرده و «تسلیم شدن در ذات ایرانیان نیست».

کد مطلب: ۱۷۱۲۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ایران در مذاکرات هرگز از خطوط قرمز و منافع ملی خود عقب‌نشینی نمی‌کند

‌محمدرضا عارف با اشاره به فعالیت پنج جبهه میدان، دیپلماسی، خدمت، خیابان و فناوری در جنگ، جبهه فناوری را یکی از عوامل اصلی موفقیت کشور دانست و گفت ایران با تکیه بر دانشمندان و نخبگان خود در حوزه‌هایی مانند فناوری هسته‌ای، نانو، زیستی و رادیولوژی به دستاوردهای مهمی رسیده است.

وی همچنین گفت ایران در مذاکرات هرگز از خطوط قرمز و منافع ملی خود عقب‌نشینی نکرده و «تسلیم شدن در ذات ایرانیان نیست». به گفته او، دشمن به دلیل ضعف در عرصه دیپلماسی ناچار به عقب‌نشینی شد و مخالفتش با برنامه هسته‌ای ایران نیز ناشی از نگرانی درباره پیشرفت فناوری کشور است، نه موضوع سلاح هسته‌ای.

معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از همراهی بخش خصوصی در مدیریت شرایط جنگی، بخشی از موفقیت‌های دولت را حاصل این همکاری دانست و تأکید کرد بخش خصوصی باید در دوران پساجنگ نقش پررنگ‌تری در توسعه اقتصاد، علم و فناوری ایفا کند.

عارف همچنین با اشاره به شرایط جدید پس از جنگ، بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی از جمله تنگه هرمز و دریافت حقوق ترانزیتی تأکید کرد و در پایان گفت برای دستیابی به جایگاه برتر منطقه در فناوری‌های پیشرفته، باید اینترنت مناسب و بدون محدودیت‌های مخل توسعه در اختیار فعالان اقتصادی و فناوران قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار