واعظ آشتیانی در گفت‌و‌گو با پانا:

آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهوری بی‌ادعا بود اما منتقدین بی‌انصافی داشت

امت جهان اسلام نسبت به شهید امیرعبداللهیان نگاهی مثبت داشت

تهران (پانا) - یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهوری بی‌ادعا بود اما منتقدین بی‌انصافی داشت، گفت شهید رئیسی وارث بهم ریختگی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی بود و تلاش کرد این فضا را تلطیف کند.

کد مطلب: ۱۴۷۷۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله رئیسی، رئیس‌جمهوری بی‌ادعا بود اما منتقدین بی‌انصافی داشت

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌و‌گو با پانا ضمن اشاره به شهادت آیت الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، شهید دیپلمات، اظهار کرد: «هم دیلپماسی میدان و هم دیپلماسی سیاسی داشتیم؛ اینها برگرفته از یک تعامل همه جانبه بوده که به دست آمد. آقای امیرعیداللهیان یک دیپلمات انقلابی بود که امت جهان اسلام نسبت به ایشان نگاهی مثبت داشت. نگاه ایشان غرب گرایانه نبود و سیاست التماسی را دنبال نکردند و اقتدار و ارزش‌های نظام را حفظ کرد تا آخرین روز زندگی یک دیپلمات انقلاب باقی بماند.»

وی افزود: «شهید رئیسی نیز وارث یک بهم ریختگی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی بود و تلاش کرد این فضا را تلطیف کند.»

این فعال سیاسی بیان کرد: «بازسازی چنینی فضایی بسیار سخت بود اما به تلاش همه‌جانبه دولت و تفکر شخص آیت الله رئیسی که یک رئیس جمهور بی‌ادعا بود و فقط نیتش خدمت به مردم بود، محقق شد. شهید رئیسی آرامش خود را در آرامش مردم می‌دید و خستگی جسمی را تحمل می‌کرد تا برای مردم گام مثبت بردارد.»

واعظ آشتیانی با بیان اینکه تلاش خاضعانه و ولایتمداری شهید رئیسی زبان زد بود، گفت: «شهید جمهور، منتقدین بی‌انصافی داشت و این منتقدین به جای انتقاد اثرگذار به دنبال انتقام گیری بودند.»

شهید رئیسی مانند شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی در خاطره مردم باقی خواهد ماند

وی تاکید کرد: «مردم خوب متوجه می‌شوند که رئیس جمهوری که در اتاق و به دور از مردم می‌نشیند با رئیس جمهوری که پای درد دل مردم می‌نشیند تفاوت دارد.»

این عضو حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: «ارتباط با همسایگان و حضور در سازمان‌های بین‌المللی ماحصل یک نگاه مبتنی بر عزت و احترام کشور در عرصه بین‌المللی بود. شاهد بودیم که جهان در برابر شهادت این مردان خستگی ناپذیر خضوع کرد.»

 وی در پایان خاطرنشان کرد: «امیدواریم دولتی که انتخاب خواهد شد، دولتی کارآمد باشد و فعالیت‌های آقای رئیسی را استمرار دهد. وقتی حال کشور خوب باشد، حال مردم کشور نیز خوب می‌شود. شهید رئیسی مانند شهید بهشتی، شهید باهنر، شهید رجایی در خاطره مردم باقی خواهد ماند.»

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار