دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی:

رهبری، حضور مردم را در خط مبارزه اقتصاد مقاومتی می‌دانند

تهران (پانا) - دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت عنوان کرد رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضور مردم را در خط مبارزه اقتصاد مقاومتی می‌دانند.

کد مطلب: ۱۴۶۴۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رهبری، حضور مردم را در خط مبارزه اقتصاد مقاومتی می‌دانند

سید احمد عبودتیان ظهر امروز ۳ فروردین ۱۴۰۳ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: اینکه حضرت آقا بیش از ۱۵ سال روی مساله اقتصاد و در ۶ سال اخیر بر کلمه تولید تاکید دارند، در واقع به عظیم‌ترین جنگی که علیه ما وجود دارد اشاره می کنند.

وی افزود: حضرت آقا با این نامگذاری‌ها ما را متوجه مساله جنگ اقتصادی می‌کنند و ضمن تاکید بر این جنگ اقتصادی، نسخه هم می‌دهند. اقتصاد مقاومتی نسخه حضرت آقا برای این موضوع است.

عبودتیان با تاکید بر اینکه ما در اقتصاد نیازمند نسخه بومی هستیم، یادآور شد: حضرت آقا نسخه بومی خود را فعالانه بر اساس تجربیات در جنگ اقتصادی فعالانه در اقتصاد مقاومتی می بینند. الان جنگ اقتصادی است و مساله برای هر کسی در هر جا ملموس است که ما نیاز به الگوی بومی داریم و در این الگوی بومی کلید حل مساله به دست مردم است. حضرت آقا با این نامگذاری مسیر را باز و فراگیر می‌کنند. الگوهای رهبری الگوهایی است که کلید و نقش اصلی آن حضور مردم است. ما تا زمانی که در بحث اقتصاد یک حرکت عمومی ایجاد نکنیم، نمی‌توانیم موفق شویم.

وی با بیان اینکه رهبری حضور مردم را در خط مبارزه اقتصاد مقاومتی می‌دانند، گفت: چگونه این میدان‌سازی و حضور اتفاق بیفتد؟ ما در اقتصاد حلقه‌های میانی می‌خواهیم. چرخه اقتصاد بخش‌های مختلفی دارد که بعضی از آنها تخصصی هستند اما در تولید، همه مردم عمومی‌تر می‌توانند بیایند به همین دلیل حضرت آقا دست روی این موضوع گذاشته‌اند. توزیع یا صادرات کار همه نیست اما تولید کار همه است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت همچنین خاطرنشان کرد: در دهه ۹۰ به دلایل مختلفی در این مساله درجا زدیم و باید این عقب‌ماندگی با یک جهش جبران شود. حضرت آقا تولید را به منزله سیستم ایمنی و دفاعی در بدنه اقتصاد می‌بینند. بنیه اصلی در اقتصاد تولید است و با هر ترفند دشمن زمین‌گیر نمی شویم. حضرت آقا جامعه و ستون فقرات اقتصاد را با این کار مصون‌سازی می‌کنند. هر کس بتواند در عرصه خودش باید این مسیر را باز کند و نقش دولت هم تسهیل‌گری است که تولید عمومی و تولید مردمی بتواند جای خود را در اقتصاد کشور پیدا کند.

منبع : ايسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار