نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

برنامه امیرعبدالهیان دیپلماسی فعال اقتصادی با جهان است

تهران (پانا) - نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد برنامه وزیر پیشنهادی امور خارجه پیگیری سیاست خارجی در تراز انقلاب،‌ تعامل گسترده، فعال و پویا با جهان غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا با استفاده از دیپلماسی فعال اقتصادی است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه امیرعبدالهیان دیپلماسی فعال اقتصادی با جهان است

به گزارش خانه ملت، حجت الاسلام «سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی»‌ در توضیح نشست بعد از ظهر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به خبرنگاران گفت: در جلسه امروز «حسین امیرعبدالهیان»‌ وزیر پیشنهادی امورخارجه در سخنانی به سیاست خارجی در تراز انقلاب،‌ تعامل گسترده، فعال و پویا با جهان غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا با استفاده از دیپلماسی تعاملی و هوشمند تاکید کرد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود:‌ وزیر پیشنهادی امور خارجه تقویت همه جانبه مناسبات با کشورهای همسایه، سیاست خارجی متوازن با نگاه ویژه به آسیا، دیپلماسی اقتصادی هدفمند و مقاومتی، حضور هدفمند و موثر در مجامع منطقه‌ای، مدیریت جهادی در راستای بی اثر کردن تحریم‌ها، مقاومت در برابر نظام سلطه، مذاکره مقتدرانه و تامین کننده منافع و حقوق ملت و همچنین حفظ و نهادینه‌سازی دستاوردها در غرب آسیا به ویژه محور مقاومت را از جمله مهمترین برنامه‌های کاری خود در صورت کسب رای اعتماد برشمرد.

نماینده مردم تبریز با اشاره به سه شرط وزیر پیشنهادی برای ادامه مذاکرات با غربی‌ها، گفت:‌ امیرعبدالهیان تاکید کرد که برای رفع تحریم‌ها تلاش خواهد شد اما باید خطوط قرمز کاملا رعایت شده و مذاکرات ضمن فرسایشی نبودن، نتایج ملموسی برای کشور و مردم به همراه داشته باشد.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: نمایندگان نیز در این نشست بر پیگیری و فعالسازی دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه، جذب سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور و مدل‌های مختلف فاینانس و رفع تحریم‌ها با استفاده از مذاکرات در برجام به شرط حفظ اقتدار و خطوط قرمز تعیین شده، تاکید کردند و در مجموع اعضای کمیسیون نگاه مثبتی به برنامه‌های وزیر پیشنهادی داشتند.

امیرعبدالهیان در سال ۱۳۴۳ در دامغان به دنیا آمد و دارای مدرک کارشناسی روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه (۱۳۷۰)، کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران (۱۳۷۵) و دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران است.

وی در حالی اکنون برای تصدی وزارت امور خارجه پیشنهاد شده که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ در مقام معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه مشغول به فعالیت بوده و به مدت سه سال، معاون «محمدجواد ظریف» در دستگاه دیپلماسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مسائل و بحران‌های منطقه‌ای از جمله بحران سوریه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار