معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

مجلس دانش‌آموزی کانون تمرین مسئولیت‌پذیری و مهارت‌های زندگی برای نسل آینده است

تأکید بر فراگیرسازی فعالیت‌های پرورشی برای تمام دانش‌آموزان

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، مجلس دانش‌آموزی را فرصتی طلایی برای آموزش عملی زندگی و پرورش نسلی مسئولیت‌پذیر دانست و تأکید کرد: دانش‌آموزان در این تشکل، مهارت‌های کلانی چون گفت‌وگو، تصمیم‌سازی و مشارکت‌جویی را فرامی‌گیرند.

کد مطلب: ۱۶۰۳۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی کانون تمرین مسئولیت‌پذیری و مهارت‌های زندگی برای نسل آینده است

قاسمعلی قنبری در حاشیه افتتاحیه وبیناری مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رسالت معاونت پرورشی در تقویت و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت تشکل‌ها، سازمان دانش‌آموزی را یکی از موفق‌ترین تشکل‌ها دانست که با همکاری اداره فرهنگی و هنری، شورای دانش‌آموزی را فعال نگه داشته است.

وی با بیان اینکه شورای دانش‌آموزی، دانش‌آموزان فعال را برای فعالیت در مجلس دانش‌آموزی معرفی می‌کند، افزود: آموزه‌های مجلس دانش‌آموزی فراتر از کتب درسی است و دانش‌آموزان در اینجا یاد می‌گیرند که چطور زندگی کنند و درس زندگی می‌آموزند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان این فرصت را طلایی خواند و مدرسه را یک «آزمایشگاه بزرگ زندگی» برای دانش‌آموزان معرفی کرد.

قنبری، هدف از مشارکت دانش‌آموزان در این فعالیت‌ها را کسب مفاهیم ملموسی چون مسئولیت‌پذیری، مشارکت‌جویی، قانون‌مداری، مهارت گفت‌وگو، تقویت خودباوری و اعتمادبه‌نفس برشمرد.

وی همچنین آشنایی دانش‌آموزان با مقوله‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرصت گفت‌وگو با مسئولان ذی‌ربط را از دیگر مزایای این تشکل دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: این یک فرصت است که دانش‌آموزان را برای آینده‌سازی آماده کنیم؛ زیرا آینده این کشور در دست آن‌هاست.

 قنبری بر تقویت هویت ایرانی اسلامی، فرهنگ گفت‌وگو، مشارکت و تصمیم‌سازی در دانش‌آموزان تأکید کرد و آماده‌سازی آن‌ها برای فعالیت در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را وظیفه‌ای خطیر خواند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به سیاست فراگیرسازی فعالیت‌های پرورشی در سال جدید  تأکید کرد: هدف آموزش و پرورش، پرورش نخبه به معنای محدود نیست، بلکه فراگیرسازی و فراهم کردن فرصت‌های پرورشی عادلانه برای تمامی دانش‌آموزان در تمامی مقاطع، شهر و روستا، دختر و پسر است.

قنبری خاطرنشان کرد: هرگاه دانش‌آموزان را وارد فعالیت کردیم و به آن‌ها نقش دادیم، نتیجه بسیار مثبتی گرفتیم.

وی تصریح کرد: تمامی فعالیت‌ها باید در بستر مدرسه و با مشارکت حداکثری دانش‌آموزان انجام شود تا آینده‌سازانی مسئولیت‌پذیر، مشارکت‌جو، مبتکر و خلاق برای جامعه تربیت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار